Gällande bilfrågan så har jag ingen bil. Bor dock i centrala Stockholm och kan i princip alltid låna mina föräldrars bil bara jag säger till i tid. Taxi funkar bra här för att tex snabbt kunna ta sig till veterinären. Det gjorde jag med Otis i oktober/november när han hade en söndrig snus i munen och det var en lördag (dvs veterinärkliniken nära oss var då stängd). De flesta taxibolagen har bilar som tar hund och tex Uber, Bolt liknande har "Pet bilar" man kan välja via appen.
Men, ja jag har ju bil att låna och gjorde det för kanske hälften av de hundkurser jag gick med Ascot och har gjort det för valpkursen jag gick med Otis. Kommer även att låna bilen för vår nästa kurs som börjar i mitten av januari. Så ja, det är betydligt enklare med bil om man vill gå hundkurser.
Men, ja jag har ju bil att låna och gjorde det för kanske hälften av de hundkurser jag gick med Ascot och har gjort det för valpkursen jag gick med Otis. Kommer även att låna bilen för vår nästa kurs som börjar i mitten av januari. Så ja, det är betydligt enklare med bil om man vill gå hundkurser.