Gått runt regler i TR

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Lilla_Millan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 820
L

Lilla_Millan

Har ni nån gång undgått regler i TR genom att göra nåt "eget"?
alltså, tex ridigt med jättekort martingal o en extra tygel att styra med, eftersom man inte får ha inspänning..
eller(nu vet jag att det står att bara ett spö får bäras, men vi låtats att den raden inte fanns:P) ridigt med två stycken 37,5 cm långa spön (=75 cm)
Hur isf? och varför?

Sv: Gått runt regler i TR

Nej jag skulle tippa att de flesta av oss följer reglerna istället för att bryta dem. :smirk:

jag har aldrig gjort de och kommer aldrig att göra de, men jag kan tippa på att man inte gör de för att bli utesluten och för att rida med förkort martingal är litte synd om hästen hörredu. men jag menar hade det inte gjort ngt om man bröt mot reglerna så hade nog ngn brutit mot den.

Jag väljer hellre att komma tvåa fair and square än att vinna på fusk.

Jag funderar allvarligt på att tejpa mitt tredelade bett så det blir mer rakt :p Hon funkar inte alls lika bra med tredelat som med rakt bett. Men är inget som jag skulle göra i praktiken. Har du något tips själv då?

(Alla andra på buke verkar vara riktiga änglar :p) *ta mig INTE seriöst*

Vad jag vet har jag inte gjort något "brottsligt". :D
Inte som jag kan komma på iaf.
Det vore väl att jag glömde nummerlappen förra gången :angel:

Annars tror jag att några jag känner har haft otillåtna bett nån gång. Minns inte exakt hur det var.

Nej.
Det närmsta jag har kommit är väl att glömma nummerlappen en stund nån gång.
Och en gång har jag råkat lasta ur i grimma åxå :o men det var av ren tankspriddhet...

Har sällan nummerlapp, otillåtet bett,lastar alltid ur i grimma,ej vitt i halsen. Kommer inte på något mer nu.

Måste bara fråga, varför skulle man rida med 2 spön :rofl:

Nä, jag tycker det är bättre att vinna på heder, men nån gång har jag av min glömska haft fel nummer på nummerlappen och lastat ur i grimma.

Nummerlappen skall ju bäras på tävlingsplatsen.
Det bryter jag mot ganska ofta. :o :angel: Lastar ur utan nummerlappp, fixar i ordning hästen, sen kommer jag på att jag glömt sätta på nummerlappen!

Pja... Jag skulle inte kunna koncentrera mig och slappna av om jag fuskade... Skulle vara livrädd för att bli påkommen!

Det enda jag kan tänka mig att jag gjort är väl när jag varit ute med många hästar och haft dåligt med tid, att jag bara flyttat över nummerlappen men inte bytt numret!

Har alltid nummerlappen i handen och inte på hästen då vi besiktigar. I min hand gör den ju en jäkla nytta om hästen skulle slita sig liksom...:angel:

startat lokaltävling trots att jag ridit nationellt.. :angel: med placering också! hah.

sen vet jag en som red msvb utan att vara fördigkvalad, och vann! fast hon åkte dit..

Jag funderar allvarligt på att tejpa mitt tredelade bett så det blir mer rakt :p Hon funkar inte alls lika bra med tredelat som med rakt bett. Men är inget som jag skulle göra i praktiken. Har du något tips själv då?

(Alla andra på buke verkar vara riktiga änglar :p) *ta mig INTE seriöst*

tänkte bara tipsa om att det finns 2 delade bett som inte går att vika igenom. så de är raka nästan.... kansle något att prova. tror sprenger har dem.

Har väl hänt att jag råkat rida med ett otillåtet bett och bytt träns på hästen utanför transporten...

Har alltid nummerlapen på schabraket = dvs. den kommer inte på förns sadeln sitter där den ska.

Det är nog det enda!
Har väl lastat ut i grimma och sånt men det är ju inte meningen :D

Jag har alltid nummerlappen på förbygeln = nummerlappen är inte på direkt han lastas ur.
Och på storhästen har jag nummerlappen på stigbygeln, så det blir ju samma sak där! :o

Men jag ser väldigt många andra som inte heller har på nummerlappen på hela tiden...

startat lokaltävling trots att jag ridit nationellt.. :angel: med placering också! hah.

Vänta vänta vänta här nu... :eek: Får man inte starta lokalt när man har startat nationellt? :eek:

För jag har blivit placerad nationellt och jag har startat många lokala efter det, med samma ponny som jag blev placerad nationellt med alltså. :o

Snälla om någon klok kan svara, jag hade nämligen ingen aning om att man inte fick starta lokalt efter att ha blivit placerad nationellt! Var i TR står det??? :confused: :o

Det beror på om du är uppklassad eller inte.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 151
Senast: cassiopeja
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 740
Y
Dressyr Jag har nu fått, och läst :D , nya dressyr-TR. De ändringar som jag tror är av störst intresse för många bukefalister är: Tygel på... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
23 988
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur