Gått runt regler i TR

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Lilla_Millan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 820
Sv: Gått runt regler i TR

Men alltså, på ponny så är man väl uppklassad om man har minst... pja, är det 20 eller 40 poäng i minst LB? (Har inte TR här just nu...)

Och vi har alltså bara blivit placerade i en nationell LA...

ja, alltså jag vet inte hur många poäng du har, så jag vet inte... Nån med TR får säga vad uppklassningspoängen/gränserna är, för jag kan dom inte i huvudet!

Tror att det är 20 p för att inte få starta lc.

Senast ändrad av en moderator:

Ah vad skönt! Ibland glömmer man lätt dom där poängen!

Hmm vad har jag gjort för olydigheter...
Har tävlat dressyr med rakt tränsbett.. förvisso klubb tävling men en då;)
Glömmt nummer lappen då den suttit på förbygel eller liknande...
Lagt på spöt flera gånger än tre på hopptävling.

Hmm vad har jag gjort för olydigheter...
Har tävlat dressyr med rakt tränsbett.. förvisso klubb tävling men en då;)
Glömmt nummer lappen då den suttit på förbygel eller liknande...
Lagt på spöt flera gånger än tre på hopptävling.

Får man bara använda spöt tre gånger? Det visste jag faktiskt inte. Står det i TR? Står väl bara att man inte får använda spöet vårdlöst eller ngt sådant?

rykten och vad som verkligen står i TR är långt ifrån det sammma, snälla skriv inte vad man får och inte får göra om du inte VET säkert, tillräckligt med felaktigheter sprids här ändå i skrämmande fart.

Får man bara använda spöt tre gånger? Det visste jag faktiskt inte. Står det i TR? Står väl bara att man inte får använda spöet vårdlöst eller ngt sådant?

Man får bara använda spöt som korrigering ("tippa" om man behöver framåtdrivande hjälp eller en snabb smisk vid vägran) man får ej vinkla upp spöt (lyfta ut och ta kraft när man slår) eller rundslag.

Vinklat spö menas att man håller spöet åt andra hållet (så att det hade pekat rakt upp istf nedåt om man håller normalt i tyglen).

Man får bara använda spöt som korrigering ("tippa" om man behöver framåtdrivande hjälp eller en snabb smisk vid vägran) man får ej vinkla upp spöt (lyfta ut och ta kraft när man slår) eller rundslag.

Ja precis, det är väl så det står? Inte några regler om antal gånger man får använda pisken som det är vid te.x galopp.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 151
Senast: cassiopeja
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 740
Y
Dressyr Jag har nu fått, och läst :D , nya dressyr-TR. De ändringar som jag tror är av störst intresse för många bukefalister är: Tygel på... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
23 988
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur