Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Som trådgrundare får jag väl fylla upp med lite mer BILDER ;)

Här kommer lite som jag skickat bud och fått hem.

Röda benskydd, storlek ponny, men fungerar som storlek Cob, var lika stora som mina Cob skydd. 229kr
IMG_0361.jpg

Ullpad, riktigt tjock och gosig, storlek M, tror inte det fanns någon annan storlek? Har invigt den och den verkar vara bra :) 319kr
IMG_0384.jpg

Har lite mer grejer men det får bli en annan dag, har dem på mitt andra minneskort.

Åhh, vilkenbra pad! Gilar att det inte är någon fårskinnskant baktill, den hamnar ofta under sadeln och ger tryck.

Någon frågade om ulltäcken från Gekås, ja har flera och är supernöjd med dem.

Ffa senaste täcket som har tjock, fluffig ull, kryssgjordar och snygg kantfläta.

Har även andra tunnare varianter, för olika årstider :)

Ska se om jag kan ställa till med några bilder senare idag.

Så nästa torsdag , dvs den 24´e, Är alldeles perfekt ur trängselsynpunkt? :laugh:
Ja, om man vill trängas.

Så här års behöver folk inte invänta lönen för att åka till Gekås, det är mycket folk i alla fall. Vi var där i tisdags och det var sjukt mycket folk. Väldigt trångt hela dagen och köerna till kassorna var jättelånga fram till 18-tiden på kvällen.

Ju närmare jul du kommer ju lugnare är det. YorkWann och jag var där två dagar före julafton förra året och då var det vi och lokalbefolkningen där typ för vi knallade runt nästan helt själva i varuhuset.

Jag var där förra torsdagen och det var inte på långa vägar lika mycket folk som när jag var där i slutet av juli. Det var inte alls trångt och ingen kö in (kom visserligen dit strax innan tio och inte vid öppningsdags). Vid kassan vid 15-tiden var det 5-6 stycken före mig, inte alls farligt.:) Jag fixade julklappsshoppingen vid en bra tidpunkt verkar det som.;)

Nu har jag fotat två av mina ulltäcken, som utlovat :)

Älskar det här blå täcket, tjockt och fluffigt. Snyggt och bra passform! Kantflätan är i guld, jättesnygg, men jag gillar inte den blaffiga svansflätan så den ska jag sprätta loss.

32812143.jpg
[/url][/IMG]

Det andra är rutigt i gammelrosa ton, supersnyggt men matchar inget vidare på fotomodellen ;)
Det är ganska stort i bogen, som synes på bild, men passar perfekt på mitt rejäla halvblod (min profilbild). Mkt mer "kompakt" i materialet än det andra men tjockt och varmt, super efter träning. Saknar bara kryssgjordar!
Har ett till likadant fast marinblått i rutorna, jättesnyggt det också.

32812142.jpg
[/url][/IMG]

Har flera andra ulltäcken därifrån av tunnare modell som jag använder mer höst och vår, bra passform på dem också men några är stora i bogen så har man liten och nätt häst kan det vara smart att kolla upp hur de ser ut i halsen/bogen. Det verkar variera, mina täcken är köpta under loppet av flera år så det är olika från gång till gång.

*kl*
Någon frågade om fleece med hals, köpte ett i strl 135cm som sitter prima, något litet i halsen men min har ju stubbman, annars skulle det vara perfekt ;) Gav 169:- tror jag!

Jag har också flera fleecetäcken men hals därifrån och de är toppen. Mkt prisvärda!

Bombar med lite bilder på andra grejor från Gekås.

Det snygga tränset som nämnts tidigare

32481053.jpg
[/url][/IMG]

Här kommer träns, schabrak, lindor, pilotens tröja och ridhandskarna från Gekås. Älskar verkligen de där luddiga tröjorna/jackorna.

32481140.jpg
[/url][/IMG]

Åh varför fanns inte det ulltäcket när jag var där i fredags? :cry: ett sånt vill jag ha ju!

Jag har också ett sånt mörkblått! Helbra är det! :laugh: Men jag håller med om att svansflätan är lite väl stor, kan inte vara skön att ligga på?:confused:

Du är galen människa. Svansflätor tar man inte bort!!
Säger som Magica, ge mig täcket i stället ;)

*kl*

Va som sagt där igår och jag var ganska nöjd över utbudet. Det fanns gott om täcken i stl 135-145 men större och mindre var det värre med även om det fanns. Täckena var i väldigt bra kvalitet tyckte jag (både ute och stalltäcken). Fleece och ulltäckena hann jag inte kika på.

Tränsen tyckte jag alla kändes plastiga och äckliga och dessutom var det många som var snesydda men å andra sidan så får man ju vad man betalar för.

Ridbyxor fanns det gott om och många olika varianter så det var kul.

Jackor fanns det massor både billiga och snygga.

Grimmor fanns det hur mycket snygga som helst och jag hade velat köpa många men tyvärr så har jag redan lite för mkt grimmor ;)

Bilder kommer i kväll tror jag.

Här är bilder på det jag köpt:

Lila/grå gimma och täcke. Sakerna är väldigt mkt mer lila än vad min mobilkamera visar.

2011-11-18%2B14.22.51.jpg

Lite annat smått och gott:
2011-11-18%2B14.14.39.jpg

De hade 2-3 olika sorter att välja på. En brun bates-kopia där jag tyckte att spännena såg för klena ut. Sedan några bruna läderstigläder som jag inte kollade på. Och så dessa svarta syntetläder från HorseSaver. Helt ok för att vara syntet och helt ok pris, 50 kr.

Imorgon bär det av till Ullared för min del. Ska försöka komma dit så att vi är där vid 8-tiden. Ska försöka få tag på lite täcken bl a. Det ska bli kul att shoppa nu när jag precis fått ny häst! :D

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka