Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Ett tips är att gå dit direkt för jag gick dit på en gång och då fanns det massa saker + att det inte var nått folk alls knappt. Jag gick ner där en gång till vid kl 14 ungefär och då var det helt urplockat och MÄNGER med folk.

Kan glädja alla westernfolk, de har nu fått in westernpaddar med fårskinn för 899 kr! De är svarta, kanske inte superkvalitet men duger till vardags. Ska prova min imorgon. De har cutback och liknar H***s.

S.

Brukar faktiskt ta hästavdelningen först! Då vet man hur mycket pengar man har kvar att göra åt på annat haha :D
Har faktiskt aldrig varit där så tidigt förr, brukar komma dit senare i vanliga fall. Ska bli spännande att se vad man kan fynda när det inte är utplockat! :laugh:

Någon som sett ifall dom har träns med remontnosgrimma? Eller bettlösa träns?
Kanske något tjockt vintertäcke? Har inte kollat igenom tråden så noga men vore kul å veta för det är det enda jag behöver just nu... Tror jag :angel:
När man åker till Ullared så verkar man glömma vad man behöver och vad man "behöver" ;)

Jag brukar också ta hästavdelningen först :D. Jag har haft funderingar att sticka dit nu innan jul och efter att ha kikat här i tråden blev man ju inte mindre sugen på att sticka dit. Det finns ju en hel del man behöver nu när man köpt ny häst :). Det får bokas in en tur dit snarast!

Jag köpte Lippo-stigläder där i höstas. Vet inte om de finns kvar, men de jag köpte är toppen! mjuka och smidiga, och "starka"/välgjorda.

*kl*

Mina föräldrar och några andra par (och eventuellt jag och min syster) ska dit på söndag! :D

Finns det några speciella märken inne nu?

Jag brukar bara ha Bucas på min donna men förra året hittade vi till min förvåning (annars brukar man ju bara kunna köpa småsaker) ett fantastiskt bra vintertäcke med fast hals, både jag och hästen älskar det! :love:

Så ett sånt klipp skulle inte vara fel! ;)

Jag är supernöjd med det silver/grårandiga utetäcket jag köpte i höstas. Vet inte om det finns kvar. Det var lätt fodrat (typ 150 gram?), och har jättebra yttertyg!

kl

Var där igår och köpte
32812512.jpg

- Fyra fleecetäcken (två av vardera sort på bilden)
- Två grimmor
- Läderservetter
- Blåspray
- Hövåg
- Rullad bomull
- Gasbinda
- Ryktsten

Desto mer roliga grejer köpte jag på de andra avdelningarna :)

Åh, var det hals på det också?

Tack för tipset, ska be dom hålla utkik efter något liknande detta då!

kl

Jag ska dit på lördag :D första gången någonsin.... ska spana in hästavdelningen och kika på bett, träns... och se om jag hittar ett täcke som hästägaren vill att jag ska köpa med :) och så ridbyxor och ridjacka om jag hittar något kul. Utöver det får det bli julklappsjakt :D

Jo just det, dom här läderservetterna, fungerar dom bra?
Kan man bara dra av lädret efter ridningen med dom och sen köra storputs 1 gång i veckan? :)

Jag tycker de är värdelösa. Jag köper ekoltvålen på sprayflaska istället så fuktar jag bara en svamp och så ett sprut med tvålen, putsa av= färdigt!

Fungerar precis lika bra med bebisservetter, plus att dom är mycket billigare och fler i varje förpackning....

Vad jag har hört är vanliga babyservetter inte speciellt bra för lädret. Jag använder vanliga till juverrengöring och sådant och till det funkar de bra men till träns och sadel tror jag de skulle bli för kladdigt. De är ju liksom oljiga...

Gillar verkligen lädervårdsservetterna hur som helst, använder dem nästan dagligen och är mycket nöjd med dem :)

+ till alla andra :D

Ja babyservetter vill jag inte ha på läder, det har jag bara till näsborrar och juver och så!

Jag testar dessa läderservetter! Jag har träns från både Dyon & Hööks så det ska bli spännande! :laugh:

Är så jäkla tråkigt att putsa "ordentligt" efter varje pass även om jag har bra produkter, hade ju varit underbart om man bara kunde dra av såhär och sen då göra en ordentlig variant på helgen! :laugh:

Finns det ploppbett där?

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka