Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

KL

Tänkte ta mig en tur riktigt snart - kanske redan till helgen.
Behöver dressyrspö, svart schabrak (gärna med någon liten "krusidull"), ridhandskar och ev fårskinnspad (vet någon om det finns, och också ungefärligt pris?).
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Kl

Jag åker nog på måndag! Ska dock försöka passera hästavdelningen utan att fylla vagnen... :angel:
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Lite bilder om någon är intresserad ;):

Fårskinnspadd 299 kr:
P6040026-1.jpg


Grimma (Källquist) 39 kr:
P6040024-1.jpg


Schabrak 119 kr:
P6040025-1.jpg


Top i funktionsmaterial 60 kr:
P6040023.jpg


Ridhandskar 60 kr:
P6040027-1.jpg


Och så köpte jag ett dressyrspö (helsvart) för 30 kr.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag var där i måndags och då fanns det Ultrashield där, om det är insektsmedlet du menar. :)

Är det någon som har erfarenhet om hur flugäckerna som sälj där är, i storlek passform osv?

Kram, Maya
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Köpte ett flugtäcke där till mitt 171cm höga fullblod, han drar normalt 155 i täcken och köpte 155 i detta också. På längden var det väl ganska bra, men det var för litet i bogen och spännet gick inte att reglera. Halsen var lagom lång, men väldigt bylsig och längst fram satt ett elastiskt band med kardborrband på som jag antog skulle spännas runt hästens hals, det var alldeles för kort i alla fall. Gick runt, men jag hade oroat mig för kvävning om jag släppt hästen i hagen med det, även om det nog inte var så illa egentligen :rofl: Köpte ett annat insektstäcke till min häst.

Nu har dock en travare i stallet fått använda detta täcket, på honom passar det utmärkt över bogen, halsen är fortfarande lagom lång men lite för bylsig. Löste problemet med det elastiska bandet genom att helt enkelt klippa bort det :angel: Så länge hästen har grimma på så stannar halsen uppe ändå eftersom där även är ett kardborrband som går runt grimman.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Ska inte det elastiska bandet vara som ett "pannband"? Har sett det på någon modell av insektstäcke.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Det vet jag inte :o Kanske det skulle, fast det känns inte naturligt eftersom det var vinklat neråt och inte framåt som det borde varit om det skulle vara ett pannband. Tror inte heller att det hade räckt runt pannan på hästen.

Nu minns jag inte exakt hur bandet sitter, men minns jag rätt så sitter det även såpass långt ner att det hade hamnat i ögonen på hästen i så fall.

Men du kan ha rätt, på något vis kanske det skulle gå :rofl:
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Är det någon som vet om de har barbackasadlar/paddar? Behöver förbättra min balans / sits men pållen är för vass för min ända :D
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag har aldrig sett barbackasadlar eller paddar på Gekås och jag är där rätt så ofta.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag var där för en vecka sedan, då hade de ingenting liknande där, har heller aldrig sett att de har haft något i sadel väg.

Kram, Maya
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

*KL*
Ska dit om ca 4 veckor. Men jag undrar om någon vet om de har vinter täcken med hals i storlek 105? Förra året fanns det knappt något för oss små ponny ägare.Blev riktigt besviken.Kanske de utökat sortimentet detta året?
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Vintettäcke med hals är väl nästan omöjligt att hitta oavsett vart man söker? :p

Jag var där idag, är besviken på min shopping! haha. En helosan sol, en man & svansborste, en liten flaska glansmedel och en renons flugkräm.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Är man där på sommaren finns det inte lika mycket täcken som på hösten och vintern, men det säger ju sig självt att de säljer saker som är för säsongen. Täcken med hals har de massor av under vintern, både vintertäcken och tunnare regntäcken. Men i så små som 105 cm blir nog svårare.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Ska åka ner inom 2 veckor är tanken, på inköpslistan står strass, kandarstång, benlindor och polypad-schabrak ev något annat schabrak (kan inte hålla mig ifrån det ;)), ultrashield, ridbyxor i sand/beige, vetflex, förbygel och förvaringslådor! Hoppas jag får tag på allt :)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Nu har jag varit där och slösat en massa pengar:love:

Efter mer än 2timmar på hästavdelningen kom jag hem med det här:

-Flugtäcke utan hals jacson (bara 99:-:D)
-2 st grimmor
-3st grimskaft
-Dressyrspö
-2st pälsglans
-Hästschampo
-Lädervåtservetter
-Strassträns:love: billigt var det också!
-Rutigt fleecetäcke i brunt
-2par gummiboots
-4par ridstrumpor
-2par ridbyxor
-Pikétröja
-Två ridtröjor

Jag tror det var allt!

Tyvärr hade de varken novabett eller eggbett, eller ett D-bett för den delen(eller jo, bara i 14,5 vilket är alldeles för stort). Bara en massa stänger och tränsbett med rörliga ringar:(
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

*kl*

Är det någon som vet om de har snygga ridtoppar inne? Ex. pikéer, t-shirts eller linnen? Jag är ute efter lite sådana men orkar inte åka till Gekås om det inte finns något fint inne :p

Är speciellt ute efter ett pololinne i vitt, gärna funktionsmaterial. Stretchigt ska det vara i alla fall. Någon som vet om det finns? :D
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag kollade inte så noga på ridklädesavdelningen, men jag såg en del fina stilrena toppar, bland annat i funktionsmaterial.
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 205
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 006
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
150 627
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp