Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Hur var det med folk idag på Ullared? (26/6) Åkte till Jönköping istället å där var det fullt av folk, shoppingabstinens efter långhelg?

Hur var det med folk idag på Ullared? (26/6) Åkte till Jönköping istället å där var det fullt av folk, shoppingabstinens efter långhelg?

Jag kom dit vid 12 och då var det kö in men gick rätt snabbt å ta sig in. Var inte fullt så mkt folk som det har varit när jag varit där innan, tack å lov! På hästavd var det väldigt lugnt!

Jag har iaf shoppat följande på hästavdelningen; (har ingen egen häst utan medryttarhäst)

Dressyrschabrak, mörkblått (bilden gör inte schabraket rättvisa) med blå och guldig tvinnad passpoal
99:-

Ullared027.jpg

Ridstrumpor. 2 pack. Väldigt mjuka och sköna! Blå, grå, beige rutiga. 29.90:-

Ullared018.jpg

Inte på hästavd men till att ha vid ridningen iaf. Två blåa luvtröjor 99:- respektive 79.90:-

Ullared016.jpg

Ullared015.jpg

Sen köpte jag 3 blåa t-shirts för 24.90:- st

Fanns en hel del annat jag ville ha, såsom 2 andra blåa schabrak också. Stod å velade läääänge innan jag bestämde mig för att bara ta ett. Klämde även på ett pannband till tränset med äkta swarowski stenar för 199:-...även ett böjt med fejk stenar för 79.90:- men blev inget av dem...Ångrar mig lite nu. Ville nog ha det böjda...

Tycker att ridbyxutbudet var dåligt...De enda som var någotlunda snygga var ett par svarta med swarowski stenar vid fickorna. Men nej, inga roliga färger eller så, utan mest mörka dystra färger...

Klämde även på en Back on Track jacka, blå kort modell. Men för varm nu...

Inget bett i 15,5 som jag var på jakt efter. Det fina tränset med bling pannbandet (som visats här innan) fanns inte i x-full. så ett sådant blev det inte :-(

Vilket fint schabrak! Vad har det för baksida - är det frotté, eller lurar mina ögon mig?

Nej inte frotte utan tjock bomull. Baksidan är dock vit...vilket är lite negativt med schabraket...

Vi var där vid halv nio, då var det lugnt. Sen runt tolv blev det fler, men inte så att det blev jobbigt. Kanske många som var på väg hem från midsommarfirande på kusten som tog svängen förbi?

Jag är nöjd med min resa, hittade inte allt jag ville ha men hittade annat som jag glömt bort att jag ville ha som jämnade ut det hela :D

Jag köpte:

DSCF4140.jpg

Regntäcke, rutigt, ca 300:-
Sadelpad mer grönt än på bilden 99:-
Tömmar 12 m 129:-

DSCF4145.jpg

Roping stallsko 319:-
Helskodda jeansridbyxor 229:-
Tröja, ej från hästavd men till stallet 119:-
Tunn typ träningsjacka Jacson 199:-
Ridstrumpa t stövel 50:-

DSCF4146.jpg

Grimma med fleece ca 50:-
Grimma med matchande flyweil ca 50:-
Extra flyweil 25:-
Flyweil plast 9 :-
Longerlinga 40:-
Grimskaft 3m (som jag letat efter 3 metare!) minns ej :-

DSCF4147.jpg

Aloe Vera salva 40:-
Sommarspray minns inte :-
Helosan minns inte :-
Pälsglans minns inte :-
Hästgodis 25:-
Konor till paddocken 20:-
Bakbensskydd 80:-
Tjärsalva 50:-
Ryktsten 10:-
Första hjälpen låda 20:-
Bandage 15:-
Gräsbrodd 30 :-/fyra st
Pryllåda till brodd 12:-

DSCF4152.jpg

Pannband 80:- (katten ingick inte)

Allt är inte köpt på hästavdelningen men allt är till stallet. Är som sagt nöjd med min resa, jag skulle kunna åka dit idag igen om jag hade plånboken till det! Pannbandet har jag för mig stod för 199 eller något sådant, men gick in som "pannband med sten 79.90:-". Inte mig emot.

Ja men det pannbandet kostade 79.90. såg dem hänga tillsammans, fler olika färger osv, för 79.90.

Den där blåa tröjan du inte köpte på hästavd stod jag å klämde på för att ha till stallet men den kostade 159 kr enligt lappen som satt på...inte 119...kanske den jag höll i var felmärkt? attans annars hade jag köpt den :-)

kl
Jag dissade Ullared stenhårt! Kände på mig att det skulle vara kö och trängsel, inte min grej!
+ att jag fick inse att ekonomin inte skulle hålla för ett Ullared besök :angel:

Istället åkte jag till Hööks och köpte det jag behövde, haha. Man kommer ju hem med tusen andra grejer på Ullared! ;)

Någon som såg lite färgglada grejer?
Har de fina träns? Breda nosgrimmor etc.? Och har de stilrena ridstövlar?
Vart jag än kollar på ridstövlar så hittar jag inte några stilrena som inte är fodrade och passar, så sjukt svårt!

Roligt med bilder i tråden!
Såg du om det fanns det många Jacson-jackor kvar? Provade den förra gången men tyckte att jag har handlat för många jackor på senaste, men ångrade mig när jag insåg att jag inte hade någon bra för lite svalare/blåsiga sommardagar.

Jag ska dit på onsdag, blir nog mest till mig själv eftersom jag inte har någon egen pålle att handla till nu. Och så måste man ju spara lite pengar till Falsterbo-mässan :D

Jag såg inga stövlar förutom konstläder och sedan gummi liknande stövlar. De hade några snygga jodphurs skor iaf.

Nej jag tycker att färgerna på all utrustning, till både häst och ryttare, var mörka och tråkig. Fanns några knallröda schabrak och neongröna schabrak. Annars marin och vitt. Och även mörkgröna schabrak.

Tränsen var de fina, glittriga som har visats här innan.

Åh, perfekt att polypaddarna fortfarande finns kvar! Har ett likadant fast marin, super. Är rätt snyggt under min spanska sadel, har annars svårt att köpa schabrak som passar den. Super att de finns inne, hoppas det finns på lördag när jag ska dit! :D Vad fanns de i för färger?

Knallröda schabrak! :love: Som jag har letat efter det (dumma USA)! Fanns det några i dressyrformat?

Längtar till andra veckan i juli då jag skall till Sverige... och bums till Ullared! Tjoho!

Jag kollade på mitt kvitto förut när jag skrev, och då stod det 119:- för tröjan. Köpte inga andra kläder så det måste vara den. Stod också och funderade ett bra tag, men kom sedan fram till att den borde köpas :laugh:

JHA: Jag hade helst velat ha en blå jacson-jacka, men de fanns bara i L och de var stora. Det var mest L kvar av röda också, men jag hittade en M. De har ju funnits där ganska länge, har också kollat på dem flera gånger, så jag tror inte de får in fler av storlekarna.

Kasselover: Vad jag minns så var det bara den gröna/limegröna kvar. Kollade inte så jättenoga då det var till en kompis och hon skulle ha ett grönt. Men bra är de, och billiga också!

Nej jag tycker att färgerna på all utrustning, till både häst och ryttare, var mörka och tråkig. Fanns några knallröda schabrak och neongröna schabrak. Annars marin och vitt. Och även mörkgröna schabrak.

Tränsen var de fina, glittriga som har visats här innan.

Precis, det är så tråkigt när de bara har sånna där mesiga nyanser av allt, mörkt och tråkigt. Det är ju sommar? Och tränsen var precis samma som när jag var där sist.. Det är också tråkigt. :mad:

Det här schabraket är från Gekås, rött med guld i kanterna:)
Dock var det någon månad sen jag köpte det, och kollade inte idag om de hade några sånna fortfarande :o
32478544.jpg

åhh va kul med bilder i tråden!! fortsätt så.
jag helt utan pengar vågar inte åka dit. men min mor var inne och ja ne liten läderrem för 29:- kunde hon tänka sig köpa från hästavdelningen ;P
I3229096W361H507V20110627T204008Z.jpeg

måste ju iaf ha något "huvudlag" i samma färg som spanska sadeln vi lånat(!! eventuellt köp)

har förresten en sådan vit padd därifrån, o bild på det. även min skjorta är köpt där, dock ej på hästavdelningen. 9.95 för dne så rätt okej ;P
I3226156W629H507V20110627T212704Z.jpeg

Det är ju jättesnyggt! Och fin fyrbening också. :love:

Nu kommer jag att hålla tummarna hela vägen över Atlanten att likadana röda schabrak kommer att hänga på en hemlig krok och vänta på mig på Gekås. Hoppas hoppas!

Jopp, de finns kvar. Iaf när jag var där i söndags :-) är ett sådant jag har köpt fast mörkblått med blå och guldig passpoal. :-) Älskar det schabraket!

Har du hunnit använda flugtäcket något? Passform? hållbart?

Nu när det har kommit så extremt mkt bromsar så skulle det behövas ett flugtäcke vissa dagar.. Min häst lär nog ha 155 cm, ev större..

Jag ska till gekås på lördag :D

Ni som varit där nyss, var det bra utbud?
Fanns i stort sett "allt"?

Då jobbar jag :D Dock inte på hästavdelningen, men senast idag såg det ut ungefär som vanligt på flugmedelshyllan iaf :)

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023