Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

KL

Jag var där för ett tag sedan med några tjejkompisar, sjukt roligt!

Köpte:

Back on Track stalltäcke - billigt runt 1300 tror jag
Vintertäcke till ponnyn, tror det var 200 g - ca 400
Kyllera - ca 100;-
Foxfire pälsglans - 99;-
Jeans ridbyxa, helskodd - 329;- De är sköna men underlig passform. Sitter tajt kring benen men stora i midjan (på mig som visserligen har stor rumpa och liten mage), kräver skärp
T-shirt, turkos - 39;-
Mountain Horse tävlingströja - 129;-
Supervarm, skön vinterjacka - 399;-
Pessoaschabrak, brunt - 299;-
Ryktväska - 59;-
Liniment

Tror det var allt från hästavdelningen, kan lägga ut bilder senare...

Mvh JV

Snart ska man dit o vad man asar med mig hem.
Köpt ett träns, lädergrimma samt en sadeljord jag är nöjd med ännu!
Täckena ja köpt där har inte hållt så bra.

Dom täckena jag köpt där har hållt som bäst av mina täcken :) eller har dom haft tur och inte råkat ut för någon annan häst eller något annat ;)
Blir Ullared för mig på lördag! Men har inte direkt något planerat att köpa på häst avdelningen denna gången. Lite får man väll hejda sig :)

*kl*
Någon av er som varit där i det senaste, har de transportskydd i hög modell i svart?
Ska upp där till helgen och i samma veva hämta hem min blivande häst.

Jag har hittat svarta benskydd här nere och finns det inte på gekås så köper jag hellre dem innan jag åker upp.

Tacksam för svar. :)

Dom hade transportskydd, men jag kollade inte närmre på dem, men det var ju i lördags..så man vet ju aldrig vad dom har.

Jag skulle vilja åka ner i November/December någon gång! :laugh:

Köpa en massa städgrejor till min och blivande sambons lägenhet ;) :bump: och såklart en hel massa till donnan! :love:

Kommer kika efter

Lädergrimmor, ska dumpa alla i syntet och endast köra på läder och det känns onödigt att köpa massa dyra som ändå bara ska användas till att leda in & ut från hagen med! (Roligare att ha ett par få snygga som man kan transportera med tex)
Benskydd, alltid bra att ha extra slit och släng skydd att rida ut med när gårddagens är blöta!

Salvor, svampar, pälsglans, linfröolja (sånt som är bra att ha ett lager av! :p)

Ptja, kanske något täcke också, köper alltid bara Bucas :love: men förra året köpte m&p ett Brunt vintertäcke med hals som jag är himla nöjd med!

*kl*
Någon av er som varit där i det senaste, har de transportskydd i hög modell i svart?
Ska upp där till helgen och i samma veva hämta hem min blivande häst.

Jag har hittat svarta benskydd här nere och finns det inte på gekås så köper jag hellre dem innan jag åker upp.

Tacksam för svar. :)

Det finns svarta transportskydd där dock inte så höga heller tror jag, det var de billigaste och såg inte ut att sitta något vidare.. Däremot var mina jacson transportskydd därifrån jättbra :)

FÖRRESTEn någon som köpt lädergrimmor därifrån på sensta tiden, skall skick a med bud att en skall köpa det åt mig men skulle vilja veta vad det finns för sorter :/

Fashionistan: Städgrejer kan du köpa för samma pengar på ÖoB eller rusta. Inte lönt att köpa det på ullared.
Tyckte priset var ganska mycket det samma

Jo, städgrejer vill man ha billigt, förutom typ tvättmedel och sköljmedel, där har jag mer krav! :p:p;)

Jo men om man ändå ska till Ullared tänkte jag, då kan man lika gärna passa på! Men annars får jag tacka för tipset! :)

Nu tycker ja Det är dåligt med bilder i den här tråden!! Jag åker till ullared nästa helg!!

Håller med! Fruktansvärt dåligt med bilder....jag som vill ha lite hum om vad som finns inne innan jag åker dit nu på måndag=) 2:a gången för mig överhuvudtaget.

Då hoppas vi på bilder efter måndag om inte annat ;)

Jag ska ner på onsdag :bump: Dock har jag fått stryka några saker på listan sen veterinären fick komma ut i fredags och jag blev 2000:- fattigare. Man kanske inte måste ha fler än fem träns ändå och ponnyskrället kanske klarar sig med två ulltäcken :angel:

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 444
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka