Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Använder inte själv men nästan varje ryttare härikring, tävlingsryttare som skogsryttare, använder dom så helt usla kan dom väl knappast vara......

*knapp*

Jag var där igår och jag kan säga att jag aldrig kommer åka dit på en lördag igen. Jag tyckte att utbudet på hästavdelningen var dåligt. Nästan allt i storlek full var slut. Men jag fick iaf med mig en grimma dock storlek cob så jag hoppas den passar. Sen ett par rosa catago boots dom enda neoprenbootsen som fanns kvar i large. En lila man borste för 3 kr och en pippi tröja för 159kr, vantar 59kr, strumpor 29 kr och 15 kr.
grimman 29 kr och bootsen 69 kr.

just det jag köpte linfröolja för 109 kr också :)

dagens fynd var dock på herravdelningen där köpte jag två luvtröjor för 10 kr styck som jag kommer ha i stallet!
bilder kommer sen!

Tjockt med folk var det under lördagen. Fyf*n rent ut sagt. Jag och mamma hann ut innan den värsta ruschen mot utgångarna började, men för våra kompisar tog det 40 minuter att komma från barnavdelningen till kassorna.

Som tur var så var det lite lugnare på hästavdelningen, kanske för att vi tog den först. I vilket fall så var det väldigt utplockat trots att vi kom dit ungefär 1,5 timme efter öppningsdags. Tex så var reflexbootsen i full slut, och de hade inga mer på lager heller..
Fick dock med mig lite annat. Vintertäcke med hals, fleecetäcke med hals, ulltäcke, ländtäcke, benskydd (två set, varav ett med "lurv" i) en hink med gummisnoddar, sadelgjord, stigbyglar m.m. Är faktiskt nöjd med mina inköp, vågar knappt tänka på hur mycket allt skulle kosta om jag köpte det på H**ks tex. :crazy:

TILL ALLA! Tänk på att de inte alltid hinner plocka fram allt så om något är slut i den storlek man vill ha så fråga personalen, finns det på lager så hämtar de alltid det man vill ha, jag har de flesta gånger jag frågat fått den storlek jag vill ha.

Nja, inte så många. Tror jag såg två stycken, ett blått med 230 g och ett svart med 300 g (det jag köpte). :)

Kollade inte så noga, har fått lite schabrak-shopping förbud :cry:
Men hittade ett par snygga, fanns ganska många olika och de flesta fanns i alla storlekar. :)

hello!
Jag ska dit imorgon för att spana in lite julklappar till folk och så klart blir de ett besök på hästavdelningen, ska försöka åka dit så tidigt som möjligt och de är ju tisdag så de borde inte vara ruch (men man vet aldrig...)
Men är de någon som har koll på back-on-track grejerna dom säljer, tex, polo tröjan (eller vad de är) som jag har sett där, hur mycket kostar den? funderar på julklapp men dom är väldigt dyra annars så jag undrar hur mycket skillnaden är :)

kl

Gårdagens fynd från hästavdelningen.
DSCN2142.jpg

Dressyrschabrak 119:-
Grimma 79.95:-
DSCN2143.jpg

Kraft morot 24.95:-
Trefingervantar 59.95:- Kändes supervarma och sköna, perfekt för uteritter i vinter :love:
DSCN2144.jpg

Jacka 349:- Lite tunnare, men i övrigt ganska lik den dyrare varianten som H***s har (hade?).

För övrigt kom vi dit runt 5 och var kvar tills stängningstid (för kort tid..), och det var inte så farligt mycket folk på någon avdelning!

nej de finns inte dom märkena men "kopior". kan inte säga att de är snygga kopior eller att den ens är kopior men dom försöker i alla fall likna de som är "modernt" nu.

Kl

Jag ska dit med två jobbarkompisar den 5e december! :D
Jag jobbar natt dagen innan och vi ska åka direkt när jag slutar. Så ser ni någon som går runt som en zombie så är det jag.. ;)

Måste börja skriva en lista! :) Nån som vet om dom har fodertunnor eller något liknande där?

Jag är på väg dit för en snabbkoll ikväll och sen en lite längre vända imorrn . Hoppas jag hittar något vettigt jag vill köpa :)

KL
Finns det ridkläder av märken typ HV polo, Kingsland, eller kopior av dessa?

När jag var där sist fanns Kingsland-tröjor. Tror det var piké. Men fyfan vad fula de var!! Märkesgrejerna är ju oftast "Last season"... och dessa var nog mååååånga "last season" sen :D Men det finns!!

Jag ska f.ö dit på fredag, har skrivit en lååång lista!!

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka