Gelépaddar, skumpaddar osv.

Om man nu skryter om att inte ha padd så är det helt rätt, tycker inte att man ska vara stolt över att använda padd eftersom det inte finns en enda padd som gör gott. Om det nu finns en sån så skulle jag ändå inte vilja ha den. Det bästa är att hitta en sadel som passar hästen, och då får man helt enkelt ta ut en sadelmakare och lita på honom/henne. Sadelmakaren som kollade ut sadeln till min häst har kollat den igen och har förklarat när den ska in för omstoppning elr dylikt och även hur den ska ligga.

Så varför klagar vi på paddar? Kanske för att de hela tiden ligger och trycker på ryggmuskelaturen så att den blir öm.
Och som nån annan frågade varför det var så många som hade fårskinnspadd så säger jag bara en sak: Mode!!! Jag tycker också att det är snyggt med schabrak och en fårskinnspadd, men jag använder det ändå inte.
 
dressyrsadeln absolut ingen padd!
men hoppsadeln tyvärr men nu ska den säljas.. måste ha en kilpadd men använder den bara ibland ändå så.
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 786
Senast: lillamy73
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 311
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Efwa
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 152
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp