Bukefalos 28 år!

Gissa vikten..

Sv: Gissa vikten..

Herregud här snackar vi skillnad i massa på hundar. Min kille är 37 cm och väger 8 (!)kg:o:crazy:

Har en kompis med en australian shepherd-tik som väger 18 kilo:cool:
 
Sv: Gissa vikten..

kl

Tänkte på samma sak innan jag läst ditt inlägg.. Min kille är 34 cm i mkh, han väger 6 kg! :angel: Det är verkligen otrolig skillnad på massan i hundarna.. Tänk om min skulle väga 11 kg till.. :angel:
 
Sv: Gissa vikten..

Herregud här snackar vi skillnad i massa på hundar. Min kille är 37 cm och väger 8 (!)kg:o:crazy:

Har en kompis med en australian shepherd-tik som väger 18 kilo:cool:

Och min tant är 38 cm och väger, några hekto hög i hull, 5,65 kg. :D

Jag blev jätteförvånad när jag träffade en liten yttepyttig dvärgtax häromdagen som vägde mer än min. Den såg betydligt lättare ut. Så kan det vara.
 
Sv: Gissa vikten..

Ja, det är rätt intressant sådant här. Finsk spetshanen vi har ligger väl på ca 48 cm i mkh och han väger runt 15 kg..

Mick_tjader-20071005%20009-mindre.jpg


Han väger alltså mindre än 34 cm fauve, fastän han är nästan 1½ dm högre och nog ser han ut att väga mer än så, men de röda är ju väldigt lätta i sin benstomme och mina fullvuxna jämthanar på 60-62 cm i mkh ligger på runt 28 kg. Dvs de är nästan 30 cm högre, betydligt längre i kropparna, men har även de en förhållandevis lätt benstomme i förhållande till fauvarna.

Liten hund är således inte alltid = lätt hund :laugh:
 

Liknande trådar

F
Hästmänniskan Nu kanske det blir helt fel forum för detta, ber om ursäkt isåfall. Känner att jag behöver skriva av mig lite bara.. Från alldeles...
Svar
0
· Visningar
981
Senast: Fiachi
·
G
Övr. Hund Ännu en av alla femtioelva trådar om vilken hundras, men förhoppningsvis tycker ni fortfarande det är kul att tipsa om passande...
2
Svar
28
· Visningar
2 505
Senast: Långnos
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 054
Senast: Lilahnee
·
S
Övr. Hund Jag som efter många år trodde jag kunde hund har på nytt fått mig en tankeställare. Vi har tagit in en ny hund i flocken. En omplacering...
Svar
17
· Visningar
7 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp