Bukefalos 28 år!

Gjort en dålig bilaffär

Det jävliga är att jag har ingen som kan backa upp mig. Har liksom inget socialt skyddsnät (mer än att jag har backup för katterna om jag hamnar på sjukhus). Bara att åka till Karlskoga är en pärs. Det är utanför min komfortzon och bara ett besök där triggar min ångest. Att ovanpå ett redan kraftigt ångestpåslag dessutom orka ta en fajt känns helt övermäktigt.

Jag är dessutom svag i diskussioner p.g.a. min autism. Jag tänker långsamt och kommer inte på rätt saker att säga i rätt tid.

Men ja, jag håller med dig i sak.
Går det inte att boka boendestödet för längre tid än vanligt, så att den personen kan följa med om ingen vän kan åka till dig och vidare till firman som support?

Inte samma stöttning som en vän kan ge såklart, men då är du inte ensam iaf.
 
Går det inte att boka boendestödet för längre tid än vanligt, så att den personen kan följa med om ingen vän kan åka till dig och vidare till firman som support?

Inte samma stöttning som en vän kan ge såklart, men då är du inte ensam iaf.
Boendestöd har sina scheman att förhålla sig till. Det går inte att ändra på det hur som helst. Har ju t.ex. blivit beviljad boendestöd en gång till i veckan nu men nu är det över en månad sedan beslutet togs och det är fortfarande inte verkställt. Nyligen blev jag helt utan boendestöd en vecka p.g.a. sjukdom och personalbrist.
 
Han fanns inte på Hitta.

Han är sammanboende med en person (vet ej om det är en man eller kvinna), men om det finns ett nummer till denne så vill jag inte ta risken att hamna hos fel person när jag ringer.
Kollade vidare och den personen han bor med är en kvinna. Inte heller hon har något telefonnummer som jag kan hitta.
 
Kolla på MrKoll. Jag har hittat flera telefonnummer där som jag inte hittat någon annanstans.
 
Kollade upp mig själv också. Hittar inte mitt eget telefonnummer, varken på ratsit, mrkoll eller eniro.
 
Jag får känslan av att bilförsäljaren inte vill bli hittad och uppringd på sitt eget nummer. Kanske han har som vana att inte bemöta missnöjda kunder utan "försvinna" på det här viset?
Kanske. Men jag verkar också vara försvunnen. Kan inte hitta mobilnummer till mig själv.

Jag har inte gjort något medvetet för att inte synas.
 
Jag får känslan av att bilförsäljaren inte vill bli hittad och uppringd på sitt eget nummer. Kanske han har som vana att inte bemöta missnöjda kunder utan "försvinna" på det här viset?
Få företagare har sina privata nummer synliga. Bara att gå till sig själv iksom.. Väldigt få människor vill bli uppringd av kunder på sin fritid, oavsett i vilket ärende de ringer.
 
Eftersom du behöver både bil att köra med nu och pengar för den gamla bilen, samt inte har ork att hålla på med detta, så hade jag betalat för att laga den nya och sålt den gamla så fort som möjligt. Sedan hade jag - i lugn och ro och utan stress - ägnat mig åt att skriva rekommenderade brev till bilfirman och krävt mina pengar tillbaka för reparationen. Även om det inte är "rätt" väg att gå så hade jag gjort så ändå. I praktiken funkar det ju inte alltid att låta bli att laga en bil i flera månader medan man väntar på svaret.
 
Jag hade också gjort som @bettysmatte skrev, om jag varit i din sits. I tillägg hade jag också nämnt ARN som en kommande mottagare av en anmälan om det inte kommer någon respons eller lösning på det hela efter den tid som måste gå (1 mån som nämnts här).

Var i konflikt med ett företag för ett par år sen och det var runt jul så möttes till slut av "åter efter helgerna". Då skrev jag ytterligare ett mail och nämnde att under tiden de firar helg så förbereder jag en anmälan som skickas om saken inte löser sig när de är tillbaka. Kom både ursäktande mail, pengar och välkommen tillbaka, dagen efter ledigheten var över.
 
Jag har chattat med hallå konsument igen och jag kan tyvärr inte få svar på om jag kan driva in pengarna för lagningen i efterhand. Så jag är kvar på ruta ett.

Men jag är nog tvungen att låta laga bilen. Min gamla måste jag ha fått såld före månadsskiftet. Sen kommer skatten på den. Och den kommer inte gå igenom besiktningen som måste ske senast sista januari.

Fan vad surt.
 
Jag har chattat med hallå konsument igen och jag kan tyvärr inte få svar på om jag kan driva in pengarna för lagningen i efterhand. Så jag är kvar på ruta ett.

Men jag är nog tvungen att låta laga bilen. Min gamla måste jag ha fått såld före månadsskiftet. Sen kommer skatten på den. Och den kommer inte gå igenom besiktningen som måste ske senast sista januari.

Fan vad surt.
Så kanske du måste göra. Inte för att du vill utan för att det är den enda lösning som fungerar för dig just nu.

Laga den nya bilen och sälj den gamla. Lägg sen lite tid i efterhand på att kräva tillbaka dina pengar. Men ibland blir det ju så. Att man gör en dålig affär och förlorar pengar. Och så har man förhoppningsvis lärt sig något av det.
 
Ok. Jag har betalat reparationen själv och kört hem bilen. Den höll mirakulöst nog hela vägen.

Men varningstriangeln som jag satte ut när bilen förlorade ett däck, är borta. Den har de inte plockat upp och stoppat in i bilen igen. :mad:

Jag kommer att skicka ett rekommenderat brev till säljaren med verkstaden som avsändare och ställa krav.
 
Hur menar du? Du kan väl inte låtsas vara verkstaden när du skickar brevet? Det är väl ändå DU som är avsändare?

Jag skulle bli topp tunnor rasande om nån sände rek och låtsades vara jag.

Förstår nog inte hur du menar.
De kommer inte hämta ut brevet om jag står som avsändare. Blir ju helt bortkastade pengar att skicka rekommenderat brev då.

Eller har du något bättre förslag på hur jag ska nå fram till säljaren som inte svarar på telefonsamtal, inte svarar på sms och inte svarar på meddelanden skickade genom deras hemsida?
 
De kommer inte hämta ut brevet om jag står som avsändare. Blir ju helt bortkastade pengar att skicka rekommenderat brev då.

Eller har du något bättre förslag på hur jag ska nå fram till säljaren som inte svarar på telefonsamtal, inte svarar på sms och inte svarar på meddelanden skickade genom deras hemsida?
Börja med att skicka ett rekommenderat brev i ditt eget namn. Du ska inte skicka brev och utge dig för att vara någon annan.

Om de inte svarar på det brevet hade jag åkt dit. Och ja, jag förstår att det är bökigt och svårt. Men jag hade prioriterat det.
 

Liknande trådar

Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
581
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 562
Senast: Gunnar
·
Fordon Jag vet, jag har startat ett antal trådar genom åren på samma tema men nu är det dags på riktigt. Min lilla V40 hade stora problem med...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 048
Senast: super
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 998
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp