Glad häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag red den fuxiga araben idag igen och idag kändes han pigg, glad och positiv, vilket jag aldrig känt förut med honom. Det var en helt annan gnista i honom idag :) och det var roligt att rida honom idag, till skillnad mot hur det faktiskt brukar vara (d.v.s. inte så jätteinspirerande).

Tydligen brukar de bli sådana när de varit iväg och tävlat fick jag veta. Hm, tänk om de kunde vara så till vardags också. Jag vet inte hur ofta de tävlas och inte heller hur länge effekten av en tävling sitter i, men det är ju mer så här jag vill ha honom.

Jag har ju funderat på att sluta rida honom eftersom jag känt att jag inte klickat med honom, då han känts ganska oinspirerad. I början tänkte jag att jag skulle ge det lite tid och det är väl först idag som det känts roligt. Frågan är hur länge det varar?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 599
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det kommer säkert vara några som tycker att jag skriver nåt dumt nu eller att jag är taskig eller att jag har fel och sånt som det...
2
Svar
30
· Visningar
2 556
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp