Glasfiber vs trä

Retzina

Trådstartare
Jag funderar på att köpa ny transport. Har nu en gammal Dalavagnen med träskivor. Funderar på att köpa glasfibersläp och vill veta fördelar och nackdelar med dessa jämfört med "träskivesläp"!!!!
 
Plastskåpen är lättare att underhålla, lite svårare att laga på ett bra sätt(Kunskap är viktigt vid glasfiberlagning). Viktmässigt är plast och aluminium att föredra.
 
När vi letade släp så var vi också lite inne på glasfiber eftersom det är mycket sånt just nu. Men efter att hört runt med folk så bestämde vi oss för ett "träskivesläp" eftersom flera av det som hade glasfibersläp hade efter en tid upptäckt sprickor i glasfibern och det var ju inte så kul. Nackdelen när man nu har trä istället för glasfiber är ju helt klart viktien och att man då får lasta lite mindre om man har B-kort!
 
Fördelen med glasfiber är ju vikten och att man kan få dom till ett lägre pris. Nackdelen är ju som sagt om släpet går sönder, det är svårare att laga. En återförsäljare sade tom till oss att han inte rekommenderade glasfibersläp till de med stökiga hästar.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 679
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 481
Senast: iNHALE
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 107
Senast: Guldaskig
·
Övr. Katt Behöver köpa en kattlucka men det är ju värsta djungeln. Vill ha en bra pålitlig lucka, som öppnar och stänger som den ska, håller tätt...
Svar
16
· Visningar
803
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp