Werewolflaird

Trådstartare
Har bestämt mig för att testa att köpa glasögon online men det finns ju så många butiker och jag kan inte hitta några tester vilken ska man välja:confused:
Vilken butik har ni använt och hur bra var dom?
 
Jag har handlat från Mr Spex, först lånat hem bågar för att prova, och sedan skickat tillbaka de jag inte vill ha. Då hade jag dock redan ett recept på min styrka.
 
Jag har precis haft provbågar hemma från lensway och provat, ska prova fler när returen kommit in.
 
Har tittat på Lensway och dom verkar ha bra priser men dom jag tyckte var fina fanns inte att låna hem.
Jag kollade måtten och dom stämmer nästan exakt med mina gamla så jag hoppas det funkar.

Mr Spex hade en hel del fint också men det var mest plastbågar utan näspluppar vilket jag tycker är dumt hur ska man kunna anpassa glasögonen efter näsan utan såna.

Ni som köpt glasögon hur böjer man till skalmarna själv på bästa sätt?
 
Har tittat på Lensway och dom verkar ha bra priser men dom jag tyckte var fina fanns inte att låna hem.
Jag kollade måtten och dom stämmer nästan exakt med mina gamla så jag hoppas det funkar.

Mr Spex hade en hel del fint också men det var mest plastbågar utan näspluppar vilket jag tycker är dumt hur ska man kunna anpassa glasögonen efter näsan utan såna.

Ni som köpt glasögon hur böjer man till skalmarna själv på bästa sätt?
Varmluftspistol, hårför, doppa i varmt vatten osv.
 
Har tittat på Lensway och dom verkar ha bra priser men dom jag tyckte var fina fanns inte att låna hem.
Jag kollade måtten och dom stämmer nästan exakt med mina gamla så jag hoppas det funkar.

Mr Spex hade en hel del fint också men det var mest plastbågar utan näspluppar vilket jag tycker är dumt hur ska man kunna anpassa glasögonen efter näsan utan såna.

Ni som köpt glasögon hur böjer man till skalmarna själv på bästa sätt?
Har aldrig ens reflekterat över att jag skulle behöva böja till skalmar eller anpassa glasögonen efter näsan, jag måste ju vara som född till just min modell som sitter som en smäck ändå😁
 
Har aldrig ens reflekterat över att jag skulle behöva böja till skalmar eller anpassa glasögonen efter näsan, jag måste ju vara som född till just min modell som sitter som en smäck ändå😁
Jag skulle aldrig drömma om att köpa glasögon på nätet. Måste prova typ 100 par för att hitta något som funkar på min osymmetriska näsa. Och dessutom gå tillbaka två gånger för att få böjen bakom öronen justerade (lagom skevt för att passa till näsan, men inte så skevt att det SER skevt ut :laugh:)
 
Jag skulle aldrig drömma om att köpa glasögon på nätet. Måste prova typ 100 par för att hitta något som funkar på min osymmetriska näsa. Och dessutom gå tillbaka två gånger för att få böjen bakom öronen justerade (lagom skevt för att passa till näsan, men inte så skevt att det SER skevt ut :laugh:)
Jag är nybörjare på glasögon, så jag kanske helt enkelt bara inte fattat ännu! 😀 Men älskar bågar och glas av plast, väger ingenting så inga skav någonstans( som jag fick av mina terminalglasögon).
 
Hmm... jag funderar på att låna hem några bågar från Lensway. Tycker det är synd att de tagit bort funktionen att man kunde prova på ett foto.
Men tänkte jag kan ju fråga om smakråd här också först :).

Tror ni par 1 och 2 skulle bli för runda för mitt ansikte? Nr 4 är mest safe och liknar mest dom jag redan har, men kunde ju vart kul med en annan form om den funkar...:
 

Bifogade filer

  • 20200821_101410.jpg
    20200821_101410.jpg
    62,5 KB · Visningar: 23
Jag har använt Favoptic sen x antal år. Har bytt glasögon ca 3 ggr, 1 gång pga av ålder och nu senast pga ny styrka då jag gick och kollade min syn efter hälsoundersökning på jobbet som påpekade att jag såg dåligt med de dåvarande glasögonen.

Där kunde man få hem och prova och har sedan dess inte bytt bågar utan fortsatt med de jag har hela tiden.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 764
Senast: Tajger
·
Kropp & Själ Nu kommer mörkret och jag tycker det är jättejobbigt. Eller mörkerkörning klarar jag, men när det samtidigt regnar och man ska försöka...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 265
Senast: gul_zebra
·
Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp