Glasspriser

Ja jag förstår verkligen inte vurmen för ottoglass. Rebrandad åhusglass liksom
Hur menar du? Det är Otto Albrektsson som var glassmästare på Åhusglass som har Ottoglass. Åhusglass blev uppköpt efter börsintroduktionen så han inte hade rätt till varumärket längre och de nya ägarna lade ner fabriken i Åhus. Så han startade om på nytt i Yngsjö med nytt namn.
 
Hur menar du? Det är Otto Albrektsson som var glassmästare på Åhusglass som har Ottoglass. Åhusglass blev uppköpt efter börsintroduktionen så han inte hade rätt till varumärket längre och de nya ägarna lade ner fabriken i Åhus. Så han startade om på nytt i Yngsjö med nytt namn.
Precis, samma glass nytt varumärke.
 
I Hjo finns det fantastiska glasstillverkare
Moster Elins 👌🏼 kan dock varken förstå storleken på 1kula glass och inte priset heller. Svindyrt!! Jag är ingen mega-ätare av glass utan tycker det är typ gott med ett par matskedar om året så för mig blir det till att slänga pengar i sjön😂
 
Stenugnsbageriet i Vallentuna centrum (Storstockholm) gör egen gelato. Brukar ha några klassiska smaker typ choklad, pistage och jordgubbar och några som varierar från dag till dag.
Blodapelsin är oemotståndlig! Pistagen riktigt bra!

Vill man äta bakar de också pizza i stenugnen, den vegetariska är favoriten.

Och givetvis är hundar välkomna i deras uterum!
 
Det här receptet använde vi:
https://www.ica.se/recept/rabarbersorbet-med-kanelkaramell-363398/

Vi gjorde inte kanelkaramellen som tillbehör, så hur den är kan jag inte uttala mig om.

Tack för tipset! :heart

Jag testade att göra den här rabarbersorbeten som efterrätt till midsommarmatten och den var fantastisk! Inte bara för att den smakade så gott, även om det i sig var ett stort plus. Men jag tror aldrig jag gjort någon farm av glass eller sorbet som haft så perfekt konsistens trots att jag inte har glassmaskin. :d :love:

Kommer definitivt att göra denna många gånger framöver.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 451
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 653
Senast: tanten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 580
Senast: Farao
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 802
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp