Bukefalos 28 år!

Glasspriser

OKQ8 mjukglass är riktigt god!
McDonalds och IKEAs smakar inte alls likadant (eller gott).
Har en kiosk i parken som gör bra mjukglass, också 35 kr men då ingår det valfri mängd strössel och sås (självbetjäning på tillbehören).

Deras har jag inte testat 😊
Detta är Gulf med någon egen, magisk maskin 😁
Väldigt populärt, folk åker rätt långt bara för att köpa deras mjukglass 😍
 
GB har varit riktigt fula. Det är samma pris på deras pinn glasslådor men de har minskat från 15 pinnar till 10.
Jag förstår inte det här syftet? Det är ju inte bara glass utan tex tomater och toarullar osv också. Vad är syftet om inte att lura kunderna? För nog tar man det man alltid tagit och tänker inte på att kolla, förrän efter en tid kanske....

Det ärligaste hade varit "vi har det svårt ekonomiskt, vi får höja priserna", och ha kvar samma mängd i förpackningarna.
 
Igår, eller om det var i förrgår, unnade jag mig en glass. En Magnus mandel och den kostade 30kr. Vet åtminstone att jag gillar den. Annars har jag alltid köpt storpack (t.ex. sandwich) men sådant blir nog bara om det är bra extrapriser. Förvisso tycker jag en del av Lidls glassar är goda så jag kanske klarar mig detta år med. Men någon äta-glass-ute lär det inte bli, vill inte ens se priserna..😅
 
Igår, eller om det var i förrgår, unnade jag mig en glass. En Magnus mandel och den kostade 30kr. Vet åtminstone att jag gillar den. Annars har jag alltid köpt storpack (t.ex. sandwich) men sådant blir nog bara om det är bra extrapriser. Förvisso tycker jag en del av Lidls glassar är goda så jag kanske klarar mig detta år med. Men någon äta-glass-ute lär det inte bli, vill inte ens se priserna..😅
Jag är chockad över priserna! Kostade inte tip top 24 kr i somras?
 
Löjligt dyrt har det blivit. Jag betalade 52 kr för en kula förra helgen. Det var åtminstone bra glass. Sen betalade jag 45 kr för en kula på ett annat ställe och den var inte ens god.

Idag gjorde vi rabarbersorbet hemma. Kostade långt under 10 kr för en liter (hade allt utom äggvita hemma) och blev grymt gott.
 
Löjligt dyrt har det blivit. Jag betalade 52 kr för en kula förra helgen. Det var åtminstone bra glass. Sen betalade jag 45 kr för en kula på ett annat ställe och den var inte ens god.

Idag gjorde vi rabarbersorbet hemma. Kostade långt under 10 kr för en liter (hade allt utom äggvita hemma) och blev grymt gott.
Har du ett recept? Vi svämmar över av rabarber.
 
Jag har inte kollat hur mycket glassen kostar här i år, men den var dyr redan förra året.
Det som stör mig mest är dock att om jag köper en kula så vill jag ha EN kula och inte flera. Jag orkar inte äta upp så mycket glass så jag kan aldrig köpa tre smaker för jag kommer inte ens ned till tredje smaken för varje smak är minst två kulor. Igår stötte jag på min vän på Glassbåten (som pappa startade 1994 😍) och hennes barn hade köpt, tror det var banana split eller liknande, och de hade en sådan STOR mostallrik överfull med glass. Varför?! Ta normala portioner och sänk priset istället. Jag älskar banana split men det kostade 80 spänn förra året och så äter jag kanske 1/3 av det så det är det inte värt.

Eller gör som pappa! Ha glassen i lösvikt och låt kunderna bestämma hur mycket de vill ha av varje. Hos honom kunde man få en liiiten kula eller halva byttan om man så ville, och även blanda kulglass med mjukglass och annat roligt. Hemmagjorda strutar hade han också :d Banana split och liknande serverades i plastbåtar i lagom storlek
 
Jag har inte kollat hur mycket glassen kostar här i år, men den var dyr redan förra året.
Det som stör mig mest är dock att om jag köper en kula så vill jag ha EN kula och inte flera. Jag orkar inte äta upp så mycket glass så jag kan aldrig köpa tre smaker för jag kommer inte ens ned till tredje smaken för varje smak är minst två kulor. Igår stötte jag på min vän på Glassbåten (som pappa startade 1994 😍) och hennes barn hade köpt, tror det var banana split eller liknande, och de hade en sådan STOR mostallrik överfull med glass. Varför?! Ta normala portioner och sänk priset istället. Jag älskar banana split men det kostade 80 spänn förra året och så äter jag kanske 1/3 av det så det är det inte värt.

Eller gör som pappa! Ha glassen i lösvikt och låt kunderna bestämma hur mycket de vill ha av varje. Hos honom kunde man få en liiiten kula eller halva byttan om man så ville, och även blanda kulglass med mjukglass och annat roligt. Hemmagjorda strutar hade han också :d Banana split och liknande serverades i plastbåtar i lagom storlek

På glassbaren i stan är det inga problem att bara köpa en kula 😊
Jag har dock inga problem alls att sätta i mig en banana split själv 😁
Tre kulor glass, strössel, sås, mjukglass, grädde, banan och kex. Nemas problemas 😁
Det är en lagom portion!
 
På glassbaren i stan är det inga problem att bara köpa en kula 😊
Jag har dock inga problem alls att sätta i mig en banana split själv 😁
Tre kulor glass, strössel, sås, mjukglass, grädde, banan och kex. Nemas problemas 😁
Det är en lagom portion!
Mamma lyckades tjata sig till att hon ville ha EN kula av varje smak, men det tog ett tag.
En banana split här förra året var typ 6-8 kulor, en massa mjukglass, grädde och så en banan och lite annat också
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 699
Senast: tanten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 054
Senast: Farao
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 921
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp