Bukefalos 28 år!

Jag glömde ta min kvällsmedicin vid 19. Det kom jag på nyss. Så nu ligger jag här med panikångest. Det tar cirka 2 timmar innan medicinen jag tog nyss har uppnått full effekt. Skit också.
 

Har du ångest för att du glömde ta medicinen, eller för att du behöver medicinen och får ångest annars? Om det första kan du kanske försöka lugna dig med att du tagit den nu - om det andra kanske du kan lugna dig med att den kommer att funka snart?
Du verkar ju ha haft en bra dag. Kanske reflektera lite över den, fundera på friggeboden? Klappa en katt. :heart
 
Har du ångest för att du glömde ta medicinen, eller för att du behöver medicinen och får ångest annars? Om det första kan du kanske försöka lugna dig med att du tagit den nu - om det andra kanske du kan lugna dig med att den kommer att funka snart?
Du verkar ju ha haft en bra dag. Kanske reflektera lite över den, fundera på friggeboden? Klappa en katt. :heart
Fick ångest för att jag plötsligt blev medveten om att jag var omedicinerad och det är typ mitt i natten nu.

Men ja, dagen har varit ok. Jag har t.o.m. räknat ut materialåtgången till friggebodens pentry, så nu vet jag vad jag ska ha.
 
... jag ber om ursäkt om det låter enkelt - jag menar inte att förringa ångesten. Jag får också panikattacker och liknande ibland.
En gång knackade brevbäraren på dörren och jag fick sådan panik att jag klämde in mig i skåpet med varmvattenberedaren och klappade mig på nyckelbenet (min ångestgrej) tills jag var gul och blå. 😅 Tänker mest att lite vardagliga distrationer hjälper. Samt att skriva här förstås. :)
 
Fick ångest för att jag plötsligt blev medveten om att jag var omedicinerad och det är typ mitt i natten nu.

Men ja, dagen har varit ok. Jag har t.o.m. räknat ut materialåtgången till friggebodens pentry, så nu vet jag vad jag ska ha.
Fast om du inte märkt att du är omedicinerad förrän nu har det ju gått bra så långt och går säkert bra tills tabletterna börjar verka också. Ingen panik på taket. Du är det ju Tanken snarare än effekten som påverkat dig. :)

Fantastiskt! Ser fram emot eventuella bilder på projektet i den andra tråden!
 
... jag ber om ursäkt om det låter enkelt - jag menar inte att förringa ångesten. Jag får också panikattacker och liknande ibland.
En gång knackade brevbäraren på dörren och jag fick sådan panik att jag klämde in mig i skåpet med varmvattenberedaren och klappade mig på nyckelbenet (min ångestgrej) tills jag var gul och blå. 😅 Tänker mest att lite vardagliga distrationer hjälper. Samt att skriva här förstås. :)
Jag tror inte alls att du menade att det var enkelt.

Men det har hunnit gå nästan 40 minuter nu och det känns något bättre.

Fast om du inte märkt att du är omedicinerad förrän nu har det ju gått bra så långt och går säkert bra tills tabletterna börjar verka också. Ingen panik på taket. Du är det ju Tanken snarare än effekten som påverkat dig. :)

Fantastiskt! Ser fram emot eventuella bilder på projektet i den andra tråden!
Jo, så är det ju. Jag tar ju medicinen förebyggande.

När jag köpt materialet till friggeboden får jag väl starta en tråd om projektet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag glömde ta min kvällsmedicin idag klockan 19. Jag tog den nyss och jag har ångest. Skit också. Och jag har ingen att prata med.
2
Svar
28
· Visningar
1 601
Senast: monster1
·
  • Artikel
Dagbok Jävla fobi som ställer till det för mig. Jag var nyss på toa och det belv något rött på toapappret så nu tror jag att jag blöder där...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
967
Senast: lil-sis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
45 586

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp