Glömska pga stress?

Nikita4evR

Trådstartare
Jag har för några veckor/månader sedan blivit väldigt glömsk.. :cautious:

Jag glömmer av saker som vart jag lagt nån sak som mobil m.m eller som när jag skulle använda deo och hade lagt locket i sängen men de var totalt borta i huvudet så jag fick vända upp och ner på sovrummet typ. glömmer vart jag ska lägga tillbaka vissa saker och på jobbet när någon fråga vart jag ska flytta i augusti stod de helt still.. pinsamt och frustrerande :crazy:

Känner mig också konstig i huvudet, kan inte förklara känslan men känslan är lite små jobbig.. Jag har en cysta i hjärnan som jag fick reda på i 13 års åldern men som läkaren sa var ofarlig, undrar ändå om den kanske kan ha växt och trycker på nånstanns.

Någon annan kanske har liknande besvär?
 
Om jag är stressad och framförallt under långvarig stress så glömmer jag saker hela tiden. Kan 10 min efter jag ätit glömt vad jag har ätit, hopplös på att komma ihåg vart jag har lagt mobil, nycklar och plånbok m.m, glömmer ord och vad jag tänkt göra eller vad jag håller på med just nu.

Men om du har en cysta kanske det kan vara bra att kolla upp att det inte beror på den, att något har hänt.
 
Långvarig stress påverkar helt klart minnet, men som tidigare sagts kan det ändå vara värt att kolla upp cystan igen för säkerhets skull.
 
Jag har lyckats skaffa mig en tidvis helt dimmig hjärna pga just stress.
Trots att jag nu har lugnare perioder märks det tydligt att jag tagit stryk av långvarig och svår stress och minsta överbelastning resulterar i totalt vims.

Mitt sätt att hantera detta är att förutom försöka minimera stressen skriva upp ALLT som är av vikt. Resten får faktiskt vara.
Sömn och konsten att säga nej är också bra vapen mot glömska orsakad av stress.

Nu säger jag inte att all glömska beror på stress, i mitt fall gör det nog det men det är nog bra att utesluta andra orsaker också.
 
Jag blir också otroligt glömsk av stress inte så att jag glömmer vart jag lagt saker mer än vanligt mer om jag låst dörren, stängt av spisen, dragit ur kontakter, låst på jobbet osv. Ofta på kvällen kan jag få panik för jag kommer inte ihåg att jag stängt och låst jobbet och det är nästan det värsta! Självklart har jag alltid låst men jag har inget som helst minne av att jag gjorde det.

Hemskt jobbigt är det! Det som funkar hyfsat för mig är att tänka "nu slår jag av spisen, kommer jag inte ihåg det sen så är den iallafall avslagen" eller på jobbet tar jag kort på att det är låst och som det ska när jag går.
 
Jag är i grunden glömsk, lägg stress på det och jag får 'blackouts' och problem med verklighetsuppfattningen (dissocierar)...

Jag tycker du ska besöka Läkare... Kollas du inte regelbundet pga din cysta?
 

Liknande trådar

Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 444
Senast: Pancakes
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 310
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Är det nån här som tränar enligt do as I do-protokollet, eller i alla fall har provat på det? (Jag har försökt söka efter tidigare...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 631
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 562
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp