Bukefalos 28 år!

gnäller,piper!?

Sv: gnäller,piper!?

Om hon ALDRIG lyssnar är det ju inte så konstigt att hon inte kommer när skogen lockar tex. Men du, tänk på att det är olagligt att hunden springer iväg och är borta 20 minuter i naturen nu på våren, och även mitt i vintern är det väldigt olämpligt.

Börja med att få hunden att komma i koppel eller lina, beröm/belöna när den kommer. När hunden ALLTID vänder upp mot föraren kopplad kan du testa på inhägnat område att få hunden att komma. Timing är det som gäller där. Inte att tjata och springa efter, utan att fånga hunden i rätt ögonblick när den troligtvis inte KAN misslyckas, och sen belöna så bra att hunden alltid vill komma till dig. När den klarar det, då är det utanför inhägnaden med hängande lina du kan kliva på osv.

Vad du ska göra efter att hon stuckit, är oväsentligt, för nu ska hon aldrig göra det mer. Det om något är ruskigt självbelönande.


okej:)då ska vi ut och träna lite nu då:D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 645
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 293
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 802
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
14 383
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp