Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

kl

Gnäll gnäll.. fortfarande förkyld :(solen skiner och jag vill ut men tvingar mig själv att ta det lugnt ett litet tag till...bihålorna jäklas lite i periferin och jag vill inte att det ska bli sämre.

Så efter ytterligare en lugn stillsam dag börjar bihålorna köra dunka dunka :( och f.dmedryttarhästens ägare bjöd med mig till Flyinge för att kika på deras 5-åring i hoppfinalen... avfärd 5.00 imorgonbitti - de åker dit och hem samma dag så det blir väl 12 timmar i bilen totalt... det funkar inte som jag mår nu :meh:

Jag är på uselt humör i dag. Besviken och trött i hjärnan. Olycklig och och ledsen.
Jag var så glad i går för att jag mådde bra och var glad, tänkte att det kanske var bättre med min kropp nu. Men så är det nog inte.

Och jag vill gnälla på alla som gnäller på sitt liv, fan, det är bara att skapa det liv man vill ha MEN det är ingen quick-fix för det kommer ingen fe med ett trollspö och ordnar allt i en handvändning. Uppförsbackar har alla i sitt liv men det gäller att se möjligheterna istället för svårigheterna och framförallt sluta gnälla för ingen lär iallafall bry sig.

Men lite får man väl gnälla va? Om jag lovar att sköta mitt liv och inte tro på nån quickfix;)

Jag har nämligen lite behov av att gnälla lite över min kropp just nu:(
Nacken krånglar så hemskt, ångesten kryper i mig och jag vill bara vara frisk och pigg ju:(

Varför går du då in i en tråd som är gjord för oss som behöver gnälla???

Ångest, dumma drömmar.

MacGyver kanske behövde gnälla för att det finns folk som gnäller ;)
Alla gnäll är ju gnäll :)

Jag har hemsk huvudvärk idag.
Usch!

Kl
Dag fem med penicillin och svullna, ömmande lymfkörtlarna har inte gett sig. Men hudrodnaden är nästan borta iaf, alltid något.
Hata, hata fästingar!

Blää.. jag är så trött på snor och snusk. Hosta och snuvan biter sig envist fast...men efter 5 dagar av vila är jag iaf igång igen och har promenerat häst och ridit häst och känner mig lite mer levande än innan :D

Knapplån

Tack hörni ni som kommenterat och beklagat pappas bortgång! Igen nämnd ingen glömd.
Det är verkligen helt fruktansvärt. Kommer att bli en mycket tung vecka nästa vecka då hästarna ska flytta. Känns som att en stor del av honom kommer lämna oss. Pappa älskade sina hästar, de var allt för honom. På begravningen stod detta kort på kistan:

65cfec7c064e11e39bdc22000a9f3c8f_7.jpg

Sen kan jag inte riktigt förstå varför man går in i en sån här tråd och gnäller på folk som gnäller. Jag vet inte om man försöker göra sig lustig, men det måste ju vara lite udda?

Vilken jättefin bild - lugn och kärlek mellan man och häst.

KL

Om man fryser får man klä på sig, om man svettas kan man till sist inte klä av sig mer - eller hur?! Så om en är varm och en tycker det är lite kyligt så bör man inte starta en brasa i kaminen....:rage: *sitter och tycker det är jättevarmt*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 549
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
678
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 095
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att lämna i smyg
  • Sängproblem...
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur