Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

Och jag vill gnälla på alla som gnäller på sitt liv, fan, det är bara att skapa det liv man vill ha MEN det är ingen quick-fix för det kommer ingen fe med ett trollspö och ordnar allt i en handvändning. Uppförsbackar har alla i sitt liv men det gäller att se möjligheterna istället för svårigheterna och framförallt sluta gnälla för ingen lär iallafall bry sig.

Det här har jag fått reda på idag: Min ena farbror har spridd cancer och är alkoholdement, min andra farbror håller på att supa ihjäl sig. Jobbet kan vara på upphällning och bilen har behövt lagas för 13 000. Nog FAN kan man behöva gnälla. Eller ska jag se möjligheten i att min älskade farbror ska plågas till döds?

Tornblomma jag beklagar verkligen :(
Jag gjorde mig ju av med min och pappas sista häst strax innan han gick bort.
Visste ju inte heller vad som skulle hända efter så det var tufft.
Kramar till dig

Vv: har inte RÅD att hålla på att åka runt på intervjuer.
Af betalar ju inte heller för det är för nära..

Kl

Arbetsterapeuten igår, har nedsatt rörelseförmåga i bägge händerna, inte bara vänster som jag trodde.. Och den jävla remissen är inte skickad från vc trots påminnelse.. Vad fan sysslar de med? Börjar bli mer arg än gnällig, kanske det som behövs?

Tornblomma:

Jag beklagar din enorma förlust.
Är själv väldigt nära min pappa och kan inte föreställa mig hur jag någonsin ska kunna skiljas från honom.

Varma tankar till dig!

kl

Så sliten. Att stå och jobba och springa runt i konstant stress är inget för mig. Men jag måste ju ha en inkomst så det är bara att tvinga sig iväg trots att hela kroppen skriker av smärta. Har ont i rygg, armar och ben. Arbetsskorna som är obligatoriska är gräsligt obekväma så mina fötter har dött.

Orkar inte ta hand om min häst så han har fått oplanerad höstvila. Har tack och lov fullskötsel så det går ingen nöd på honom de dagar som jag inte har kommit iväg till stallet. Tur att jag har en medryttare som avlastar lite. Har bara ridit på lediga dagar.

Kroppen är ovan med belsatning, men det blir kanske bättre när jag vant mig.

Tack hörni! Det är så ofattbart. Han var ju ung och frisk, det fanns inte i ens värld att han skulle lämna oss så tidigt. Jag tror att han förstod hur det skulle gå när han fick diagnosen. Vi andra levde nog i förnekelse.
Pappa kom ner till stallet en sen kväll när jag var hemma på besök och sa "jag kommer nog aldrig att rida mer". Han hade rätt, men det förstod vi ju inte då.
Det tog fem veckor från att han fick sin cancerdiagnos till att han gick bort. Han höll skenet uppe till sista dagarna, pratade med oss, var kärleksfull som alltid mot både människor och djur och somnade in hemma omgiven av både tvåbenta och fyrbenta vänner.

Vad jobbigt det låter! Hoppas verkligen att du får lite ljusning snart!

Jag vill gnälla på dessa patetiska "Kalle Anka" figurer som har storslagen grandiosa planer som ska förstöra för andra (det enda de har i sina småaktiga "liv") men alltid slår upp i ansiktet på dem själva, tyvärr så har dem inte självinsikt, mognad och förstånd att lära sig av sina misstag så de fortsätter i samma stil om och om och om igen:yuck: Blir tragikomiskt och ibland kan man inte låta bli att tycka synd om dem....

Är också mycket jobbigt när andra inte respekterar andras saker, egendom! Stöld och snatteri har jag svårt att acceptera!
Det vill jag också passa på att gnälla på.

Vad jobbigt det låter! Hoppas verkligen att du får lite ljusning snart!

Det är lite väl mycket på en gång, men livet löser sig ju alltid på sikt. Men jag har fantastiska vänner och en underbar pappa som finns där :love: , sen är ju min farbrors cancer såklart en rejäl tyngd för honom också.

Jag är så ledsen för din skull.
Och din fars bortgång är en stor förlust för många.
Han gjorde ett stort avtryck här på forumet med alla de vackra bilder på honom och hans hästar som du har delat med dig av genom åren.

Jag beklagar så.

Tack och vad fint skrivet InteUng!
Jag tror att han var en man som många kommer ihåg. Excentrisk med en räv bakom örat men samtidigt lågmäld och underfundig. Han var stark och trygg men kunde samtidigt visa stora känslor. Han brydde sig inte om några matcho-ideal eller vad andra tyckte.

Gimlan: vad skönt att du har stöd i dina vänner, för mig har det varit mkt viktigt. Våga vara ledsen och våga visa att du behöver deras stöd. Det är lätt att spela stark, jag vet! Kram

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
678
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 096
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka