Bukefalos 28 år!

Goda råd behövs

När jag behövde handledsstöd fick jag hjälp att prova olika sorter ihop med någon som tittade att de satt rätt och förslog lämpliga modeller. Kommer inte ihåg om det var sjukgymnast eller arbetsterapeut eller något annat. Om du sedan länge har en diagnos borde inte habiliteringen vara ett ställe där du kan få hjälp med sådant?
 
Tillägg:
Sen när jag beställt den jag skulle ha så plockade han ut metallskenan och böjde till den så den blev specialformad för min handled. Den böjningen är guld värd för den har suttit perfekt och gjort mycket bättre nytta än om jag bara hade varit i butik och köpt själv. Slutande med att jag hade olika modeller för höger resp. vänster hand också. Han kunde beställa hem så att jag fick prova utan att det kostade något, betalade bara för den som jag behöll till slut.
Rekommenderar verkligen att du ska försöka få hjälp att hitta rätt hjälpmedel. Kolla vad som ingår i landstingets ansvar också, vilka hjälpmedel som de tillhandahåller subventionerat.
 
Lider av precis samma sedan oktober/november förra året. Kom helt plötsligt och tror att det som triggade igång eländet var ett arbetsmoment på jobbet. Förmiddagarna är fullständigt för jävliga. Är inte den som "gnäller" i vanliga fall och har rätt stor smärttröskel men det här........
Fick oxå byta vårdcentral för att öht bli lyssnad på och har därefter fått hjälp med remisser, smärtlindring etc.
Men har tänkt ett varv till och funderar nu på ledljusbehandling.
Har läst på pillerburkarna och man blir ju rätt orolig pga biverkningarna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 321
Senast: Raderad medlem 68338
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 469
Senast: alazzi
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 865
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp