"Göm henne bakom ett träd" #genusfail

Och får man helt konstiga annonser, som @niphredil , så kan det ju också vara så att den som tillhandahåller har för lite information om dig, och därför drar till med vad som helst. Och sex/dejting och bantning är ju typiskt sådana ämnen tänker jag mig.

Och jag kan tänka mig att om den som tillhandahåller vet att @niphredil ens är kvinna, så vet den också att hon ju såklart behöver gå ned i vikt,hur smal hon än är, för att gå på diet är ju faktiskt väldigt kvinnligt! :yuck:
 
Jag ser annonserna som en möjlighet att ha ett relativt gratis internet. Utan annonser skulle ju de flesta sidorna inte kunna drivas, vilket också börjar märkas när det gäller tidningarnas nyhetssajter.
Jag skulle gladeligen ha annonser rullandes hela tiden om jag slapp se bantningsreklamer så ofta som jag gör. Den dagen annonserna är mindre kvinnofientliga avaktiverar jag min ABP på en gång.

Det är säkert osolidariskt av mig men det får vara så. På varje nyhetssida har jag dock blockeringen avaktiverad :up:.
 
Senast ändrad av en moderator:
Det förstår du väl att du inte kan använda en produkt som är avsedd för män! :banghead: Förpackningen var förmodligen svart eller mörkblå istället för rosa/vit/ljusgrön/ljusblå, redan där borde du ha fattat ;)
Jag vet! Den var faktiskt svart men den finns rosa var ju nerpackad!
Men jag har inte haft en enda kvinna efter mig sen jag duschade så det verkar dessutom som falsk marknadsföring! :(
 
Men jag har inte haft en enda kvinna efter mig sen jag duschade så det verkar dessutom som falsk marknadsföring! :(
Äsch, toker! Det är väl klart att du inte har kvinnor efter dig, du är ju kvinna själv! Alla män gillar kvinnor och alla kvinnor gillar män, så ser det ut här i världen. Knasboll! Att du inte förstod det , det vet ju alla? Jag menar, herregud, om det fanns någon risk i hela världen att det existerade män som gillar män till exempel då hade de ju inte lanserat en sån produkt!

Jag föreslår att du i framtiden låter din man tänka åt dig istället :).
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag skulle gladeligen ha annonser rullandes hela tiden om jag slapp se bantningsreklamer så ofta som jag gör. Den dagen annonserna är mindre kvinnofientliga avaktiverar jag min ABP på en gång.

Det är säkert osolidariskt av mig men det får vara så. På varje nyhetssida har jag dock blockeringen avaktiverad :up:.

Störde mig så mycket på bantnings/skönhetsreklamen på facebook att jag uppgav att jag är "gift man". Snacka om att det gav resultat...
 
Här är en tankeväckande liten film för den som har 11 minuter över en regnig lördag. För mig gjorde den tydligt hur otroligt det verkar att män skulle uppleva detsamma som kvinnor är mer eller mindre vana vid att uppleva. (Och med det menar jag inte främst våldtäkt, utan vanliga, vardagliga trakasserier).

http://viralwomen.com/post/oppressed_majority_movie_about_a_world_run_by_women_that_went_viral
Fy tusan så effektfull sista scenen var och fy fan vad tragiskt det är. Den här filmen sade det verkligen oerhört bra och utan överdrifter.
 
Fy tusan så effektfull sista scenen var och fy fan vad tragiskt det är. Den här filmen sade det verkligen oerhört bra och utan överdrifter.
Jamen faktiskt. Man blir ju förbannad på sig själv när man känner att den där filmen visar nåt helt orealistiskt. Det går inte att föreställa sig män i den situation som kvinnor är så vana vid.
 
Jamen faktiskt. Man blir ju förbannad på sig själv när man känner att den där filmen visar nåt helt orealistiskt. Det går inte att föreställa sig män i den situation som kvinnor är så vana vid.
Det ställdes verkligen på sin spets för mig i sista scenen, när jag automatiskt reagerade på att en ensam kvinna i klänning går ensam i mörkret. Alarm-alarm-varning-FARLIGT!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 928
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 298
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp