"Göm henne bakom ett träd" #genusfail

Men ärligt talat! Armhålsfett?! Har dom hört talas om att man har HUD eller?! Och huden sitter inte fast på benen i kroppen den rör sig om vi klär på oss eller vad vi nu gör!

Det där påminner mig om en vän jag hade i tonåren. Hon hade seriösa problem med sin kroppsuppfattning och det manifesterade sig bland annat genom att hon kunde nypa tag i skinnet på ovansidan av handen och på fullaste allvar mena att det var för att hon var fet som hon kunde göra så. Att det inte gick att nypa tag i samma skinn när hon hade knuten näve var ett argument som inte bet överhuvudtaget.
 
Det där påminner mig om en vän jag hade i tonåren. Hon hade seriösa problem med sin kroppsuppfattning och det manifesterade sig bland annat genom att hon kunde nypa tag i skinnet på ovansidan av handen och på fullaste allvar mena att det var för att hon var fet som hon kunde göra så. Att det inte gick att nypa tag i samma skinn när hon hade knuten näve var ett argument som inte bet överhuvudtaget.
Uj, det måste väl vara ett typiskt ätstörnings-knep?
 
Kräks på det här. Och kan ju säga att vinklarna verkar vara inbyggda i ryggmärgen hos de allra flesta. Framför allt männens machoattityd-poser (Hej generalisering). Märker det på jobbet hela tiden. En stor del av mitt jobb är att fota passbilder och där är det likadant VARJE gång:

"Titta rakt in i kameran och sänk hakan. Sänk hakan. Sänk hakan lite till."

Männen står helt enkelt oftast väldigt bredbent, med armarna i kors eller längs sidorna, blåser upp bröstkorgen, vinklar upp hakan och tittar in i kameran och ser "gangsta" ut. Vilket de inte får. Så jag tar om bilden, talar högre och ger instruktioner som i alla fall barnen förstår.

Men det visar ju på hur otroligt präglat det är med att bilderna ska vara tagna underifrån med en "hård" attityd. Alla gör självklart inte så, men MÅNGA. Medan många av alla de vackra kvinnor jag fotar vill gömma halsen i en sjal och le stort. Oj oj så surt det blir när jag säger att de inte får le så (förbannat) mycket :D
Men va?
Jag har det motsatta problemet! Har ofta hakan för högt upp (pga dubbelhaka dock :angel:) och på mitt senaste id-kort ser jag ut som att jag har min absolut suraste dag någonsin :o Men ingen sa till om det när jag tog bilden hos polisen? :cautious:
 
Här är en tankeväckande liten film för den som har 11 minuter över en regnig lördag. För mig gjorde den tydligt hur otroligt det verkar att män skulle uppleva detsamma som kvinnor är mer eller mindre vana vid att uppleva. (Och med det menar jag inte främst våldtäkt, utan vanliga, vardagliga trakasserier).

http://viralwomen.com/post/oppressed_majority_movie_about_a_world_run_by_women_that_went_viral
Åh den filmen är så jävla bra! Alla borde se den.
 
Men fy vilka hemska kommentarer! Jag undrar just hur deras jävla magar ser ut.

Ja herregud så fet hon är.

:mad:

Ja så sjukt! Även om hon varit tjock skulle förstås kommentarerna varit sjukt jävla sunkiga, men nu blir det liksom än mer rubbat när hon lägger upp en bild på en galet vältränad kropp och snubbar sitter och kommenterar så där.

Blir så jäkla less. Har läst många kommentarer på nätet när det går dåligt för kvinnliga längdskidåkare: då har de lagt på sig för mycket osv. Har aldrig någonsin läst det när det gått dåligt för en man.
 
På tal om genusfail:

Min kille var på en tävling idag och vann tredje pris, han fick välja mellan en rutig kokbok eller en såg. Han valde sågen.

Gissa vad gubbarna säger? "Blir inte tjejen arg nu?"

Alltså wtf? :banghead::banghead::yuck:

Varför skulle jag hellre vilja ha en kokbok? Och varför ska jag ha något att säga till om när det är HAN som har vunnit priset?

Jag orkar inte.
 
På tal om genusfail:

Min kille var på en tävling idag och vann tredje pris, han fick välja mellan en rutig kokbok eller en såg. Han valde sågen.

Gissa vad gubbarna säger? "Blir inte tjejen arg nu?"

Alltså wtf? :banghead::banghead::yuck:

Varför skulle jag hellre vilja ha en kokbok? Och varför ska jag ha något att säga till om när det är HAN som har vunnit priset?

Jag orkar inte.
Vad svarade din pojkvän?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 928
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 298
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp