Bukefalos 28 år!

Gömmer mig under täcket

Det är typ det jag orkar göra efter jobbet. Idag har jag inte ens orkat sätta igång vedspisen. Och jag har inte orkat duscha sedan i måndags.

Min rygg är i alla fall bättre nu och jag har bara lite ont. Jag har ju fått köra mycket med ryggblåsen igår och idag. Det är tungt men belastar inte ländryggen. Konstigt nog har jag inte fått träningsvärk av ryggblåsen.

Nu väntar jag på att få somna för natten. Tills dess ligger jag under täcket och kurar. Lite trist när man inte orkar ha ett liv utanför jobbet.
 
Senast ändrad:

Fast då ska jag orka en grej till. Vet inte hur man får tag i en sjukgymnast. Orkar ej ta reda på det heller. Är så jävla slut. Har inte ens orkat ringa verkstan för däckbyte. Och naprapat har jag inte råd med.

Nej, det är ju ditt val. Men alternativet finns. Finns många bra stretch-videor på Youtube också. Om du nu är så trött så kanske du ska skippa att skapa fler måsten för dig själv, var väl mest min poäng.
 
Nej, det är ju ditt val. Men alternativet finns. Finns många bra stretch-videor på Youtube också. Om du nu är så trött så kanske du ska skippa att skapa fler måsten för dig själv, var väl mest min poäng.
Orkar inte göra random stretchövningar som inte är beprövade. MediYoga är beprövat men jag orkar som sagt inte ett helt program. Och jag måste ha draghjälp med träningen. Annars blir den inte av.
 
Gömmer mig för övrigt under täcket idag med. Men har i alla fall fått igång vedspisen, men tyvärr måste den matas med ved regelbundet.

Livet känns inte kul. Det är rätt meningslöst faktiskt.
 
Har inte hört något om det. Är ju dessutom bara säsongsanställd.

Men min kollega tränar efter jobbet. Så tror inte hon heller har det.
Din kollega kanske använder sitt friskvårdsbidrag till något annat? Massage, till exempel, ingår numera. Vi får 1200 kr/år där jag jobbar. Jag använde nyss 375 kr av summan när jag bokade 30 minuters ryggmassage.
 
Din kollega kanske använder sitt friskvårdsbidrag till något annat? Massage, till exempel, ingår numera. Vi får 1200 kr/år där jag jobbar. Jag använde nyss 375 kr av summan när jag bokade 30 minuters ryggmassage.
Ingen aning. Ingen har som sagt nämnt friskvårdsbidrag, varken förra sommaren eller nu när verksamheten gått över på kommunen.
 
Men mejla personavdelningen/HR och kolla upp vad som gäller vid din anställning (om du är intresserad vill säga)? Det är inte alltid folk aktivt nämner varenda detalj, utan det brukar finnas personalhandböcker och liknande att ta del av.
Jag har inga kontaktuppgifter till HR. Men jag har ingen ork att ta reda på det. Och då menar jag att jag är trött, inte att jag inte är intresserad.
 
Sen - jag fattar när du säger att du inte orkar reda i det just nu, jag vet hur det känns när allt annat är övermäktigt, då kan minsta lilla grej kännas som världens största projekt. Och jag tror att när du jobbat nån vecka till så kommer kroppen nog att ha spottat upp sig lite.
 
Tror ärligt talat inte det finns övningar för 5 minuter som faktiskt hjälper.
Jo faktiskt!
Jag var hos en sjukgymnast igår pga problem med min ländrygg och ett tryck mot en nervrot som skapar strålande smärta ut mot ena låret. Och mot det har jag fått två övningar som jag ska göra, förvisso varannan vaken timme men det tar inte mer än tyå 2 minuter varje gång. Nu är just de här övningarna specifika för mig, så det gör nog ingen skillnad för dig om jag delar med mig av dem. Men jag ville bara visa att det inte behöver ta så lång tid att göra skillnad.
 
Jag känner mig tveksam till om Wille har möjlighet till friskvårdsbidrag som säsongsanställd. Det kanske varierar, men åtminstone på min arbetsplats är det bara de fast anställda som får sånt bidrag.
 
Jag känner mig tveksam till om Wille har möjlighet till friskvårdsbidrag som säsongsanställd. Det kanske varierar, men åtminstone på min arbetsplats är det bara de fast anställda som får sånt bidrag.
Var tvungen att gå in och läsa i vår personalhandbok. Hos oss är det alla anställda, till och med timanställda. Och summan är upp till 1200 kr/år så jag antar att man får ett mindre belopp om man inte är anställd ett helt år.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag funderar på hur jag ska kunna lura mig själv att börja träna för det behöver jag verkligen. På jobbet har vi ett gym och min kollega...
2
Svar
24
· Visningar
2 178
Senast: Lillo
·
  • Artikel
Dagbok Nu är det bara söndagen kvar och sen börjar allvaret. Jag känner att jag inte alls har hunnit med vad jag hade tänkt mig innan...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 273
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 304
  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
5 009
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp