Bukefalos 28 år!

Gömmer mig under täcket

Det är typ det jag orkar göra efter jobbet. Idag har jag inte ens orkat sätta igång vedspisen. Och jag har inte orkat duscha sedan i måndags.

Min rygg är i alla fall bättre nu och jag har bara lite ont. Jag har ju fått köra mycket med ryggblåsen igår och idag. Det är tungt men belastar inte ländryggen. Konstigt nog har jag inte fått träningsvärk av ryggblåsen.

Nu väntar jag på att få somna för natten. Tills dess ligger jag under täcket och kurar. Lite trist när man inte orkar ha ett liv utanför jobbet.
 
Senast ändrad:

Jag har ätit mat och suttit i soffan efter jobbet. Hade möte idag och efter det var jag helt dränerad. Hade jag lagt mig ner när jag kom hem hade jag somnat...
 
Jag la mig kvart i åtta igår och somnade fort. Och idag är jag så jävla trött. Är ju så jämnt. Ändå måste jag orka med psykologen varannan vecka och boendestöd varje fredag. Och så måste jag orka träna 1-2 gånger i veckan.
 
Jag la mig kvart i åtta igår och somnade fort. Och idag är jag så jävla trött. Är ju så jämnt. Ändå måste jag orka med psykologen varannan vecka och boendestöd varje fredag. Och så måste jag orka träna 1-2 gånger i veckan.
Rör du dig inte mycket i jobbet? Och du kunde väl träna efter jobbet nån dag med en kollega?
 
Rör du dig inte mycket i jobbet? Och du kunde väl träna efter jobbet nån dag med en kollega?
Jo, jag rör mig mycket. Och jag ska träna onsdagar och varannan måndag efter jobbet. Kämpigt att orka med det.
Varför då? Det låter som det mest stressar dig sen har du väl ett rörligt arbete? Låt det räcka med det.
För att jag får ont i ryggen av jobbet. Måste träna för att inte få så ont och orka med jobbet.
 
Jo, jag rör mig mycket. Och jag ska träna onsdagar och varannan måndag efter jobbet. Kämpigt att orka med det.

För att jag får ont i ryggen av jobbet. Måste träna för att inte få så ont och orka med jobbet.

Känns mest som att du själv skapar nya "måsten"? Visst är det bra om du tränar, men du kanske likaväl kan stretcha fem minuter efter jobbet istället så får du inte lika ont.
 
Jo, jag rör mig mycket. Och jag ska träna onsdagar och varannan måndag efter jobbet. Kämpigt att orka med det.

För att jag får ont i ryggen av jobbet. Måste träna för att inte få så ont och orka med jobbet.
Det kan ju vara så att du kan få övningar att göra av sjukgymnast som inte ens kräver att du går till gym utan som kan göras hemma eller under en rast på jobbet.
 
Känns mest som att du själv skapar nya "måsten"? Visst är det bra om du tränar, men du kanske likaväl kan stretcha fem minuter efter jobbet istället så får du inte lika ont.
Tror inte det kommer hjälpa faktiskt. Jag brukar försöka stretcha ryggen, men det har inte så stor effekt.
Det kan ju vara så att du kan få övningar att göra av sjukgymnast som inte ens kräver att du går till gym utan som kan göras hemma eller under en rast på jobbet.
Ska jag träna hemma så kommer det inte bli av. Jag lyckas ju inte ens borsta tänderna. Och på rasten på jobbet vill jag vila och äta.
 
Tror inte det kommer hjälpa faktiskt. Jag brukar försöka stretcha ryggen, men det har inte så stor effekt.

Då kanske du kan hitta nya övningar för det. Säger inte att du inte ska träna, men jag förstår inte varför du skapar nya måsten för dig själv som du ska "kämpa med". Det blir ju ganska självdestruktivt att leta nya saker som du bestämmer dig för att du "måste" göra.
 
Hade du ont i ryggen när du jobbade förra sommaren?
För frågan är om det onda i ryggen bara är träningsvärk som kommer ge sig när du har jobbat lite längre och blir mer van vid jobbet. Jag tror många kan känna av i kroppen om man börjar nytt fysiskt jobb.
 
I din ryggtråd la någon in en länk med ryggövningar. De kan du ju göra hemma själv utan att träna. Gör du alla elelr några varje kväll ger det resultat, ungefär som att jag gör nackövningar för att stärka min nacke och hjälpa mot huvudvärk. Inget jag dör av om jag hoppar över en kväll, inget som tar lång tid, inget som är speciellt jobbigt, inget som är ett måste att göra alla om jag inte orkar osv. Jag behöver inte avsätta gymtid efter jobbet, behöver inget gym, behöver inget sällskap, behöver inga hjälpmedel och behöver ingen pt.
 
Då kanske du kan hitta nya övningar för det. Säger inte att du inte ska träna, men jag förstår inte varför du skapar nya måsten för dig själv som du ska "kämpa med". Det blir ju ganska självdestruktivt att leta nya saker som du bestämmer dig för att du "måste" göra.
Jag vet inte vad det skulle vara. Men ett yogapass vet jag hjälper (MediYoga startpaket 3) men det är ju ett helt jävla pass med ett flertal övningar för ryggen. Tror ärligt talat inte det finns övningar för 5 minuter som faktiskt hjälper.
Hade du ont i ryggen när du jobbade förra sommaren?
För frågan är om det onda i ryggen bara är träningsvärk som kommer ge sig när du har jobbat lite längre och blir mer van vid jobbet. Jag tror många kan känna av i kroppen om man börjar nytt fysiskt jobb.
Ja, jag fick ont då med. Men upplever att det är ännu värre nu.
Jag skulle rikta in mig på att göra vissa delar av arbetet lite mer som träning, eftersom du låter stressad av att du anser dig vara tvungen att träna.
Det där fattar jag inte alls. Kan inte skyffla jord, kratta, lyfta upp saker, plantera blommor på andra sätt än jag gör. Jag gör det så ergonomiskt jag kan.
 
I din ryggtråd la någon in en länk med ryggövningar. De kan du ju göra hemma själv utan att träna. Gör du alla elelr några varje kväll ger det resultat, ungefär som att jag gör nackövningar för att stärka min nacke och hjälpa mot huvudvärk. Inget jag dör av om jag hoppar över en kväll, inget som tar lång tid, inget som är speciellt jobbigt, inget som är ett måste att göra alla om jag inte orkar osv. Jag behöver inte avsätta gymtid efter jobbet, behöver inget gym, behöver inget sällskap, behöver inga hjälpmedel och behöver ingen pt.
Letade efter den nu men kan inte hitta den.

Men det är svårt för mig att komma till skott med övningar hemma. Måste ha draghjälp av någon.
 
Jag vet inte vad det skulle vara. Men ett yogapass vet jag hjälper (MediYoga startpaket 3) men det är ju ett helt jävla pass med ett flertal övningar för ryggen. Tror ärligt talat inte det finns övningar för 5 minuter som faktiskt hjälper.

Ibland är det bättre att ta reda på saker än att gå runt och bara tro saker. :) Det är klart att det finns. Jag har stretchövningar jag ska göra varje dag från min naprapat, och de tar cirka fem minuter totalt. Haft problem med ryggen sen 2018.
 
Ibland är det bättre att ta reda på saker än att gå runt och bara tro saker. :) Det är klart att det finns. Jag har stretchövningar jag ska göra varje dag från min naprapat, och de tar cirka fem minuter totalt. Haft problem med ryggen sen 2018.
Absolut. De övningar som jag fick av naprapat för min problematiska axel för några år sedan tog 5-10 minuter/dag... Funkade fantastiskt bra :) !
 
Ibland är det bättre att ta reda på saker än att gå runt och bara tro saker. :) Det är klart att det finns. Jag har stretchövningar jag ska göra varje dag från min naprapat, och de tar cirka fem minuter totalt. Haft problem med ryggen sen 2018.
Fast då ska jag orka en grej till. Vet inte hur man får tag i en sjukgymnast. Orkar ej ta reda på det heller. Är så jävla slut. Har inte ens orkat ringa verkstan för däckbyte. Och naprapat har jag inte råd med.
 
Fast då ska jag orka en grej till. Vet inte hur man får tag i en sjukgymnast. Orkar ej ta reda på det heller. Är så jävla slut. Har inte ens orkat ringa verkstan för däckbyte. Och naprapat har jag inte råd med.
Har ni inte friskvårdsbidrag från jobbet?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Blir det något vettigt av det där? Jag är ju ändå bara 25% sjukskriven sedan 1 april. Men i...
2
Svar
28
· Visningar
2 155
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 682
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag funderar på hur jag ska kunna lura mig själv att börja träna för det behöver jag verkligen. På jobbet har vi ett gym och min kollega...
2
Svar
24
· Visningar
2 180
Senast: Lillo
·
  • Artikel
Dagbok Nu är det bara söndagen kvar och sen börjar allvaret. Jag känner att jag inte alls har hunnit med vad jag hade tänkt mig innan...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 299
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp