Att lura sig själv

Jag funderar på hur jag ska kunna lura mig själv att börja träna för det behöver jag verkligen. På jobbet har vi ett gym och min kollega tränar där 3 gånger i veckan, måndagar, onsdagar och fredagar efter jobbet. Jag skulle kunna få draghjälp och träna tillsammans med henne. Det skulle kunna funka. Haken är att jag inte har tid att träna fredagar och bara varannan måndag. Så då kommer jag bara kunna träna 1-2 gånger i veckan. Och det är lite lite, även om det skulle kunna vara ett fungerande sätt att lura sig själv till träning.

Att tvinga sig själv att träna hemma har historiskt sett inte varit en framgång. Det kan i bästa fall funka ett tag men sen tappar jag det. Jag har ju försökt träna yoga regelbundet men det har bara funkat ett tag. Det är samma med tandborstningen. De senaste tre veckorna har jag bara borstat en gång. Får inte till det. Den enklaste rutin känns jättesvår.

Sen är jag väl lite så där att jag vill att någon ska tala om för mig vad jag ska göra för övningar för att jag ens ska ha en chans att komma igång. Att jag ska sitta och leta själv efter övningar känns som en svår tröskel att komma över.

Jag tror att störst chans att lyckas träna är tillsammans med någon, kanske i grupp. Men jag vet inte hur jag ska orka för man kommer knappast undan med att bara träna 10-20 minuter på sådana träningar. Jag är så jävla slut efter jobbet. Idag satt jag ungefär en halvtimme utanför Ica efter jobbet bara för att jag inte orkade resa mig och köpa de där bananerna jag skulle ha. Och så ska träningen vara gratis också. Och det brukar gruppträning sällan vara.

Varför kan jag inte bara vara lite normal och bestämma mig för att träna och sen bara göra det?
 

För mig är det ofta så att om jag tränar måndag eftermiddag/kväll får jag träningsvärk senare på tisdagen och ibland inte fören jag vaknar på onsdagen. Tror det är så hon menar med det inlägget.
Jag har aldrig fått träningsvärk så sent efter träning.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Träffade ju läkare på neuropsyk för ett tag sen, han frågade om jag ville att han skulle fråga kollegorna ifall jag kan få hjälp med min...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 326
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte vad jag ska göra åt min rygg. Jag vet inte hur man får hjälp av sjukgymnast utan att först boka tid med läkare. Och jag vet...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
7 724
Senast: Lobelia
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
722
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp