Bukefalos 28 år!

Göra med sötbär/fågelbär?

moiran

Trådstartare
Äta som de är direkt från grenarna är superbt, och en och annan sötbärspannkaka blir det också. Men sen då? Finns det någon som sitter och trycker på något annat fantastiskt recept som man kan prova ett sånt här år då grenarna dignar och fåglarna verkar ha annat att göra?

(gammaldags oförädlade vilda små sötbär handlar det om)
 
Sv: Göra med sötbär/fågelbär?

Vi äter dom bara som dom är men mamma frös alltid in i småpåsar. Dom tog hon sen fram på vintern som kvällsgodis - skall ätas halvtinade annars blir dom ganska soppiga.
 
Sv: Göra med sötbär/fågelbär?

Safta, sylta, frysa in, göra pajer, koka kräm, soppa är väl vad som kommer upp i huvudet så där direkt :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 810
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Wille
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 674
Senast: Whoever
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 837
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp