Bukefalos 28 år!

Göra rent tangentbordet??

D

Don_93

Klantig som jag är spilade jag ju lite coca cola i mitt tangentbord förut:o Vet ngt hur man kan få rent det? Alla bokstäver funkar normalt utom bokstaven T som är väldigt seeeeeg!!
 
Sv: Göra rent tangentbordet??

Wiiiiie tror jag fick rent den sj föresten=P Med lite papper, en pincet och en tops:p :bump:
 
Sv: Göra rent tangentbordet??

När jag kör storstädning av datorn så brukar jag dra ur sladden till tangentbordet och dra med en lätt fuktig trasa över alla tangenter.
Om man ska ner mellan alla tangenterna så funkar det prima med en fuktad tops :)
 
Sv: Göra rent tangentbordet??

Don_93 skrev:
Klantig som jag är spilade jag ju lite coca cola i mitt tangentbord förut:o Vet ngt hur man kan få rent det? Alla bokstäver funkar normalt utom bokstaven T som är väldigt seeeeeg!!

jag föredrar att dra ur alla kablar och pilla upp tangent för tangent och rengöra dem varförsig.
funkar dock inte på alla tangentbord!! vissa går sönder.
fingerkänsla krävs.. annars funkar tops och fuktig trasa/papper ganska bra
 
Sv: Göra rent tangentbordet??

ta ne bild av alla tangenter, om du itne vet vart de ska sitta, pilla sne loss ksiten och kör det i diskmaskinen emedan du har skruvat isär tangentbordet och försiktigt torkar av "gummimattan", inte det andra.

fungerar dock ej på laptop tangentbord, tex logitechs Dinovo eller UltraX-falt tangentbord, då dessa har annan typ av upphängning.
 
Sv: Göra rent tangentbordet??

Baka_kun skrev:
ta ne bild av alla tangenter, om du itne vet vart de ska sitta, pilla sne loss ksiten och kör det i diskmaskinen emedan du har skruvat isär tangentbordet och försiktigt torkar av "gummimattan", inte det andra.

fungerar dock ej på laptop tangentbord, tex logitechs Dinovo eller UltraX-falt tangentbord, då dessa har annan typ av upphängning.

äääsh släng med datorn med :)
jag jobbade ett tag på ett dataföretag.
hörde från supportavdelningen att en äldre dam hade ringt in och frågat om man kunde ställa datorn i dushen... (den var dammig)
:)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Är det någon som vet hur man kan göra rent och snygga till en gård med plattor som blivit vildvuxen? Har fått tips om högtryckstvätt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 275
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 451
Senast: Bulldoozer
·
Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
924
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp