golit löser bostadsfrågan

golit

Trådstartare
Tyskland har gjort det, Braslien, Australien, så vad hindrar oss? Fytta huvdstaden.

Om man flyttar allt till Ånge blir det massor av bostäder lediga i Sthlm. Partierna kan ordna egna bostäder för sina ministrar.

Krasst visst kostar det att bygga en ny huvudstad, men relativt att att inte gör något alls.?
 
Tyskland har gjort det, Braslien, Australien, så vad hindrar oss? Fytta huvdstaden.

Om man flyttar allt till Ånge blir det massor av bostäder lediga i Sthlm. Partierna kan ordna egna bostäder för sina ministrar.

Krasst visst kostar det att bygga en ny huvudstad, men relativt att att inte gör något alls.?
Eller så kan man öka kommunikationerna runt Sthlm så fler kan bo i närområdet
 
Eller så kan man använda WC istället för dass och bygga ut istället,

Borgarna gjorde intgenting, absolut noll för att åtgärda bostadsbristen under åtta år så nu sitter vi i skiten. Marknaden har aldrig löst bostadfrågan, ingenstans, någonsin. Tvärt om har de mest kapitalistiska ställena som Singapore insett att man behöver en bostadspolitik.
 
Borgarna gjorde intgenting, absolut noll för att åtgärda bostadsbristen under åtta år så nu sitter vi i skiten. Marknaden har aldrig löst bostadfrågan, ingenstans, någonsin. Tvärt om har de mest kapitalistiska ställena som Singapore insett att man behöver en bostadspolitik.
Ja men vad löser det att flytta till Ånge?
 
Ja jag jobbar där varje dag.
Men det finns mark om man bygger omkring Sthlm och förbättrar kommunikationerna

Ah du menar som med Danderyd, att man lovar att bygga 3000 (dyra bostäder) om man får mera (statligt betalt) tunnelbana?

Men krasst är tomtmarken billigare i Ånge än i Stockholms gamla stad och klara kvarteren. Man går förodligen runt, bara genom att fråga vad en renovering kostar
 
Ah du menar som med Danderyd, att man lovar att bygga 3000 (dyra bostäder) om man får mera (statligt betalt) tunnelbana?

Men krasst är tomtmarken billigare i Ånge än i Stockholms gamla stad och klara kvarteren. Man går förodligen runt, bara genom att fråga vad en renovering kostar
Fast folk vill ju uppenbarligen bo i Sthlm och inte i Ånge
Varför ska man bygga i Ånge om folk inte vill bo där?
 
Ah du menar som med Danderyd, att man lovar att bygga 3000 (dyra bostäder) om man får mera (statligt betalt) tunnelbana?

Men krasst är tomtmarken billigare i Ånge än i Stockholms gamla stad och klara kvarteren. Man går förodligen runt, bara genom att fråga vad en renovering kostar
Nej inte Danderyd
Bygg ut i Mälardalen och däromkring
Uppsala, Enköping. Västerås, Eskilstuna
Och satsa på kommunikationer
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 125
Senast: cassiopeja
·
F
Hästmänniskan Hej! Jag är ny här på forumet och undrar om det finns någon som jag som driver inackorderingsstall delvis kollektivt? Jag börjar...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 220
Senast: sommartjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp