TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Jodu! Jag saknar mkt som vi hade förut..
men men.. ibland skiter det sig :( (typ alltid! *trött*)

Hoppas att du har det bra där borta.
Jag vill också ha ett eget ställe!


:smirk:


Kom och bo hos mig då:9 jag har 2 lediha boxar serru...kanion lungt och skönt är det...love it..never igen ett stort stall kan jag tala om..
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

*kl*

Jag tycker det verkar vara en liten tråkig attityd om människor att de är "lata" och "snåla" Om man har häst i Stockholm får man väl räkna med cirka 6000kr/mån i runda slängar, det är väl inte snålt!? det är en halv förmögenhet! Inte konstigt att folk behöver försöka dra in på kostnaderna lite här och där.

Och det här med lata, vi räknar på det;
säg att man behöver pendla 40 minuter till jobbet, knappast orimligt, och man börjar kl åtta, då åker man hemifrån kl 0720 sedan 8 timmars arbetsdag + en timmes lunch, alltså slutar man kl 5, sedan hem igen 1740. Därefter till stallet säg 20 minuters resa 1800 i stallet, när jag red + mockade och fixade med stallgöror tog det mig cirka tre timmar, sedan 20 minuter hem igen då är kl 2120. Nu är det här ett hypotetiskt exempel men inte helt orimligt. Tycker ni verkligen att dessa människor är lata om de inte orkar 7 dagar i veckan? om de vill ha hjälp med mockning? eller inte orkar/hinner fixa vatten i tre hagar? sparar in en kvart på att slarva med sopning?

Jag menar inte att klaga på er med inakorderingsstall, ni gör så klart ett jättejobb :bow: dock tycler jag det är fel att hoppa på hästägarna som lata och snåla, ni får sätta det i sitt perspektiv, alla är inte evighetsmaskiner och skulle bli utbrännda om de följde ovanstående schema, tänk på att de flesta har en familj de vill se ibland också. Det är väl bara att inse att det finns ett stort behov av helinackorderingsstall. Jag har inte häst i dagsläget för att jag inte anser att jag har råd, men när jag skaffar häst igen så kommer jag leta efter ett stall där allting runtomkring blir skött så att det räcker att jag är i stallet 3-4 dagar i veckan, själv anser jag inte att jag är lat, men jag är realistisk med vad jag orkar med. Jag vet om att jag inte orkar sju dagar i veckan och vill därför ställa hästen på ett ställe där jag vet om att den får god omvårdnad sju dagar i veckan, och någon ser om det är fel på den om den blir sjuk när jag inte är där. Givetvis gnäller jag inte över småsaker och jag kommer att vara tydlig för stallägaren vilken typ av plats jag är ute efter, om det inte finns en möjlighet attt hålla häst på det här viset får jag helt enkelt låta bli att ha häst.

Jag tror inte alls att alla drömmer om att ha ett eget stall, och många av oss inser visst det vilket jättejobb det är att driva ett stall, det är därför vi väljer bort det och har våra hästar som inackorderingar ;)
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Tycker det är märkligt bara med folk som när de väl är där inte gör normala saker som att sopa undan efter sig, plocka upp efter sig utan bara lämnar allt där de går och står för att det ska någon annan göra - de är ju helinackorderingar...

Sen har jag också väldigt svårt att förstå att man väljer att köpa häst när man lika gärna kunde gå på ridskola och bara sitta upp en gång i veckan och sen köra hem till TV soffan utan bekymmer. Om man nu tycker att det är någon annan som ska ta ansvaret större delen av tiden ändå.

Visst kan jag förstå att man av t ex jobbskäl och kanske småbarn väljer helinack för att man inte kan komma varje dag plus att man när man väl är där inte ska behöva lägga alltför många timmar på t ex mockning, in och utsläpp m m. Problemet är att man har egen häst men skiter i attt komma för att det regnar, för att man hellre kollar på TV, för att man hellre går ut och käkar middag med polarna etc. Så kommer man och vrålrider i två timmar när det är soligt och fint eller när andan faller på, sen står hästen i 5 dagar, rids fyra dagar på raken etc etc - jag tycker att det är ett vidrigt sätt att hålla häst på oavsett om man har fixat någon annan som ger hästen mat, klär på o av den, tar in och ut den osv.

Visst man skulle kunna tycka och säga att det är väl deras ensak och det är det, MEN det är inte sånt folk jag vill ha i mitt stall, oavsett hur höga hyror de är villiga att betala. Jag har ändrat inställning till det här med helinack hyresgäster och kommer antagligen inte att fortsätta med det utan bara ta in folk som själva tar skötselbiten, så vet man att de kommer ut till sina hästar åtminstone.
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Tycker det är märkligt bara med folk som när de väl är där inte gör normala saker som att sopa undan efter sig, plocka upp efter sig utan bara lämnar allt där de går och står för att det ska någon annan göra - de är ju helinackorderingar...

Sen har jag också väldigt svårt att förstå att man väljer att köpa häst när man lika gärna kunde gå på ridskola och bara sitta upp en gång i veckan och sen köra hem till TV soffan utan bekymmer. Om man nu tycker att det är någon annan som ska ta ansvaret större delen av tiden ändå.

Visst kan jag förstå att man av t ex jobbskäl och kanske småbarn väljer helinack för att man inte kan komma varje dag plus att man när man väl är där inte ska behöva lägga alltför många timmar på t ex mockning, in och utsläpp m m. Problemet är att man har egen häst men skiter i attt komma för att det regnar, för att man hellre kollar på TV, för att man hellre går ut och käkar middag med polarna etc. Så kommer man och vrålrider i två timmar när det är soligt och fint eller när andan faller på, sen står hästen i 5 dagar, rids fyra dagar på raken etc etc - jag tycker att det är ett vidrigt sätt att hålla häst på oavsett om man har fixat någon annan som ger hästen mat, klär på o av den, tar in och ut den osv.

Visst man skulle kunna tycka och säga att det är väl deras ensak och det är det, MEN det är inte sånt folk jag vill ha i mitt stall, oavsett hur höga hyror de är villiga att betala. Jag har ändrat inställning till det här med helinack hyresgäster och kommer antagligen inte att fortsätta med det utan bara ta in folk som själva tar skötselbiten, så vet man att de kommer ut till sina hästar åtminstone.

:bow: :bow: :bow:
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Tyvärr är det nog så att de bra hyresgästerna stannar i sitt stall, det är de stökiga som flyttar ofta för att de blir sura när de måste sopa och liknande.

Hellre en box ledig än en dålig inackordering, de förpestar tillvaron så snabbt.

I vårat stall har vi ett arbetslag. Vi är 5-6st som sköter alla in/utsläpp och fodringar. Blir inget gnäll till stallägaren och inte så värst till oss i arbetslaget heller då det verkar enklare att gnälla till en enskild person och inte en grupp som är överens.

Jag säger som svea, man måste jobba i stall för att förstå hur mycket spill och rester det blir när alla bara glömmer sopa lite/tar liite foder osv osv.

Viktigt är att man själv har tålamod också och inte blir grinig.
Ett "oj nu har du glömt sopa!" med ett leende funkar mycket bättre än ett surt "tänkte du inte sopa idag heller eller??".
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

det finns två sorter inackorderingar som är bra:
* de som alltid är glada, ordentliga och hjälper till
* de som inte märks. Gör inget extra men skapar heller aldrig merjobb

de sämsta är de som är varken eller, de gnäller och de skitar ned men gör inte ett dyft själva.
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Nej Tack! hjälps åt istället blir så mycket roligare och inte bara en som får bära hela bördan. Jag trodde man stod i ett stall ihop med andra av den anledningen att man skulle underlätta och hjälpas åt och inte mötas av frågan "vad får jag för det då?" eller "ingår inte det i hyran?" varje gång man ber någon om något. Det värsta är nog när folk ska ha men aldrig vill betala för det precis som tidigare beskrivits. Eller till och med vill ha reducerad hyra för att hjälpa till...

Lycka till


Det beror ju helt på hur man ser på det, där jag stod tidigare så betalde jag en relativt hög hyra, allt ingick utom foder och mockning, jag är inte den som inte vill hjälpa till så jag hade ingenting emot att mocka åt stallägarens hästar ibland MEN om jag behövde hjläp själv med det så blev jag debiterad mockningskostnad, för mockning gick faktiskt inte, det var ingent med tjänsster och gentjänster som gällde där inte.
Likaså blev det mer mer och vanligt att stallägaren skulle ha hälp med vissa fodringar och ut/insläpp, för h*n var inte hemma, detta var tjänster vi betalde för och då dra på sig extrakostnader i bensin, sluta tidigare från jobbet mm allt oftare känns inte bra, utan då anser jag faktiskt att man sak ha reducerad hyra.
Jag har bytt stall, jag hjälper till ganska mycket och är den som stallägaren ringer om det är något, tar fodringar mm om de är bortresta, jag har lägre månadshyra än de andra istället av denna anledning.

Tänk själv du hyr en lägenhet och värme, men det finns inga element i lägenheten så du får själv sätta in elelement som du betalar elen för, har du lust att betala full hyra?

Driver man en verksamhet och erbjuder viss service, så kan man inte förvänta sig att kunderna ska betala men göra stor del av jobbet själva.
Att de ska hålla ordning på sina egna saker så sallägaren inte sak behöva städa efter dem det är naturligtvis en sjävklarhet.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Tycker det är märkligt bara med folk som när de väl är där inte gör normala saker som att sopa undan efter sig, plocka upp efter sig utan bara lämnar allt där de går och står för att det ska någon annan göra - de är ju helinackorderingar...

Sen har jag också väldigt svårt att förstå att man väljer att köpa häst när man lika gärna kunde gå på ridskola och bara sitta upp en gång i veckan och sen köra hem till TV soffan utan bekymmer. Om man nu tycker att det är någon annan som ska ta ansvaret större delen av tiden ändå.

Visst kan jag förstå att man av t ex jobbskäl och kanske småbarn väljer helinack för att man inte kan komma varje dag plus att man när man väl är där inte ska behöva lägga alltför många timmar på t ex mockning, in och utsläpp m m. Problemet är att man har egen häst men skiter i attt komma för att det regnar, för att man hellre kollar på TV, för att man hellre går ut och käkar middag med polarna etc. Så kommer man och vrålrider i två timmar när det är soligt och fint eller när andan faller på, sen står hästen i 5 dagar, rids fyra dagar på raken etc etc - jag tycker att det är ett vidrigt sätt att hålla häst på oavsett om man har fixat någon annan som ger hästen mat, klär på o av den, tar in och ut den osv.

Visst man skulle kunna tycka och säga att det är väl deras ensak och det är det, MEN det är inte sånt folk jag vill ha i mitt stall, oavsett hur höga hyror de är villiga att betala. Jag har ändrat inställning till det här med helinack hyresgäster och kommer antagligen inte att fortsätta med det utan bara ta in folk som själva tar skötselbiten, så vet man att de kommer ut till sina hästar åtminstone.


Fast jag tycker att du överdriver, du drar ju nästan likhetstecken mellan att inte sopa, och inte rida 7 dagar i veckan med att missköta sin häst. Jag har aldrig ridigt 7 dagar i veckan, utan cirka 3-4 dagar, och visst när jag red ut kunde de bli 2 timmars rundor trots att hästen stått dagen innan :eek: Dessa uteritter var vår konditionsträning och reds i skritt, den hästen ar aldrig skadad eller halt och fick allti beröm för vilken fin kondition hon var i! Kan du tänka dig, TROTS att jag inte red henne 7 dagar i veckan! :eek: Det är ju faktiskt VÄDIGT stor skillnad att rida på ridskola en gång i veckan och att ha en egen häst som man rider för privattränare, det skulle ju knappast gå att ersätta det med att harva runt på en ridskolehäst.

Och det här med att sopa, står man i ett stort kollektivstall med cirka 30 boxar så blir det en lååång korridor att sopa i, dessutom står det ju allt som oftast hästar uppbundna i gången, jag personligen tycker att det känns lite löjligt att sopa hela gången efter att jag har lett in min häst från hagen, jag brukar snarare borsta på platsen där jag ryktat min häst, men knapast hela gången, har man helinackordering så skitar man ju faktiskt inte mer så mycket då det mesta skräpet kommer när man bär hö och mockar. Jag bara menar att det är kasnke bara att inse att det finns ett behov av platser där hästägaren inte behöver göra något omkringarbete, just för att tiden och orken inte räcker till, folk bär faktiskt väldigt tunga bördor idag och är väldigt stressade, det kanske hade varit bättre stämning i stallet om folk inte knnt sig jagade att utföra en massa extraarbete utan bara kunnat komma dit för att koppla av, givetvis ska ju stallägaren ta betalt för sitt arbete, och jag är mycket väl medveten om att det finns gnällspikar som aldrig är nöjda (eller rättaresagt bara är nöjda när de får klaga) och att de tär på en. Men att kalla alla lata, tycker jag är lite väl hårt, försök se det som att ni säljer en tjänst, och att det finns ett behov av att sälja en tjänst där allt kringarbete ingår.

Givetvis ska ju hästägare inte gå och snuska ner, man borstar ju undan efter där man kratsat hovar och lämnar så klart inte en massa skräp liggandes, men som sagt, när jag skaffar häst så kommer jag att behöva en plats som gör att jag kan använda tiden i stallet till att varva ner efter jobbet och umgås med hästen.
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Jag håller med dig i delar men inte i allt. Det är kanske lite svårt att få fram exakt hur jag menar och hur det är i mitt stall. Det är inget jättelikt stall utan ett litet stall, modernt och luftigt men bara 8 boxar så det blir inte något stort och opersonligt ställe precis och ska jag tillägga att för närvarande så funkar det mesta bra här. De värsta rötäggen är utflyttade som tur är...

Det är mera att man blir liksom väldigt fundersam på, och även irriterad ibland, när man liksom slänger grimskaft omkring sig, låter ryktlådor stå öppna ute på golvet i sadelkammaren, slänger sadelskydden på golven framför sadelhängarna istället för att hänga det på sadeln där det är meningen, att man inte stänger till varmutrymmena utan låter det stå vidöppet, att man går rakt förbi tomma vattentunnor i hagen utan att fylla på dem etc etc.
Tänker man att NEJ jag betalar full inack och därför fyller jag inte på vatten? Jag hade alltså inte klarat av att göra på detta viset om jag hade haft min häst inhyrd! Tar vattnet slut under dagen och jag är där på eftermiddagen innan stallägaren kommit hem så fyller jag väl förstås på vatten?

Vad det gäller ridningen så tycker jag verkligen inte att det är sjysst mot hästen att inte ha någon plan för sin ridning, att åka på 14 dagars semester, inte ordna så att hästen motioneras under tiden och sen komma hem och köra på för fullt igen. Att bara rida när man känner för det och väldigt ojämnt det är dålig hästhållning punkt slut. Har man inte tid själv - skaffa medryttare! Annars håller jag fast vid det att rid på ridskola! Och förresten vad är det för nedsättande syn på ridskolor - harva runt? Jag har f n bara unghästar hemma p g a att min ridhäst avled och rider enskild träning en gång i veckan på en av ridskolans hästar, det är inget harvande där inte utan jag lägger lika mycket själ i den ridningen som om det vore med min egen häst.

Nu säger jag inte att just du rider din häst olämpligt för att du rider 4 dagar i veckan, det vet du bara själv om du har ett bra träningsupplägg och om din häst är välmående eller inte. De hästar jag pratar om som jag har sett här de är omusklade och överviktiga av det dåliga träningsupplägget. Jag som stallägare har ett omöjligt jobb att hålla en vettig foderstat till hästar som rids på detta sätt.
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Det är mera att man blir liksom väldigt fundersam på, och även irriterad ibland, när man liksom slänger grimskaft omkring sig, låter ryktlådor stå öppna ute på golvet i sadelkammaren, slänger sadelskydden på golven framför sadelhängarna istället för att hänga det på sadeln där det är meningen, att man inte stänger till varmutrymmena utan låter det stå vidöppet, att man går rakt förbi tomma vattentunnor i hagen utan att fylla på dem etc etc.

Ok, då förstår jag hur du menar! Jag håller helt med! De saker du nämner som vardagliga tar ju varken tid eller energi att sköta snyggt, det handlar ju bara om dålig ovana! Och givetvis gör man extrasaker då och då, det är ju kul att vara i stallet och mocka, skotta spån och bära hö och allt det är, det jag talar om är det vardagliga lunket, men det utesluter ju inte att man hjälper till extra m det behövs och man har möjlighet (och alla har nog möjlighet att fylla på vatten om det är slut :smirk: ) Om jag säger såhär, jag tror jag hade kunnat stå i ditt stall konflikt och irritationsfritt även om vi har olika syn på vissa saker :cool:
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Hur otacksamma får man vara!

Vi betalar en kallhyra på 1.100 i månaden.
Sen får man ju köpa allt själv!
När stallet är fyllt (6 hästar) har man 4 eller 5 fodringar var i veckan.
Men nu är stallet sålt och vi ska vara ute innan 1 maj, därför är vi nu bara 3 hästar kvar. Så om man delar det jämt blir det mellan 9 och 10 fodringar var i veckan! Som tur är har vi en kvinna i stallet som bara lever för sin häst, så hon tar väldigt många fler fodringar än oss andra! (Hennes eget val, vi kan få hjälp av andra stall alt. dra ner till 3 fodringar / dag)

Betalar även för att rida i paddock eller ridhus.
Vi har bara tillgång till paddock, ridhus (en bit bort) och skog.
Sån där lyx som ni har är helt otänkbart hos oss!

Jag tycker dina hyresgäster verkar ha det TOPPEN! :bow:
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

hur lång tid tar det att sopa en stallgång?

den mesta skiten kommer från att folk leder hästar in och ut och drar runt skiten.

Vem ska sopa tycker du?
ska stallägaren vara i stallet från 7-21 så det alltid är sopat efter folk?

nej, dig skulle jag inte vilja ha i mitt stall. det är inte värt pengarna ens om jag tog tusenlappar extra i månaden (och vem vill betala det..).
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Tycker det är märkligt bara med folk som när de väl är där inte gör normala saker som att sopa undan efter sig, plocka upp efter sig utan bara lämnar allt där de går och står för att det ska någon annan göra - de är ju helinackorderingar...

Sen har jag också väldigt svårt att förstå att man väljer att köpa häst när man lika gärna kunde gå på ridskola och bara sitta upp en gång i veckan och sen köra hem till TV soffan utan bekymmer. Om man nu tycker att det är någon annan som ska ta ansvaret större delen av tiden ändå.

Visst kan jag förstå att man av t ex jobbskäl och kanske småbarn väljer helinack för att man inte kan komma varje dag plus att man när man väl är där inte ska behöva lägga alltför många timmar på t ex mockning, in och utsläpp m m. Problemet är att man har egen häst men skiter i attt komma för att det regnar, för att man hellre kollar på TV, för att man hellre går ut och käkar middag med polarna etc. Så kommer man och vrålrider i två timmar när det är soligt och fint eller när andan faller på, sen står hästen i 5 dagar, rids fyra dagar på raken etc etc - jag tycker att det är ett vidrigt sätt att hålla häst på oavsett om man har fixat någon annan som ger hästen mat, klär på o av den, tar in och ut den osv.

Visst man skulle kunna tycka och säga att det är väl deras ensak och det är det, MEN det är inte sånt folk jag vill ha i mitt stall, oavsett hur höga hyror de är villiga att betala. Jag har ändrat inställning till det här med helinack hyresgäster och kommer antagligen inte att fortsätta med det utan bara ta in folk som själva tar skötselbiten, så vet man att de kommer ut till sina hästar åtminstone.

Vissa borde helt enkelt inte ha egna hästar utan skaffa en medryttar häst och bara ha nån /några gånger i veckan typ....
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Precis, då skulle nog alla må bättre, både hästar o människor.
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

KL Vad jag inte förstår är varför alla som hyr ut tar "för lite betalt" enl. dom själva och att hyresgästen ska vara tacksam.
Har en dröm att ha ett inackorderingsstall någon gång, men en förutsättning är ju att det går ihop och att hyresgästerna bär sina kostnader. INGEN vill väl lägga en massa jobb och inte få betalt:confused:
Anordna så de kan slippa väga hösilage, slippa fodringarna mm men då betala för det, en rimlig summa naturligtvis.
Inför obligatorisk täckestvätt med vissa mellanrum, alt utbyte till rent täcke osv. Tycker det borde funka. I stallen där jag står funkar det iaf och jag hör aldrig gnäll, i förra stallet jag stod var det alltid gnäll och jag var inte speciellt nöjd heller.
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Man har svårt att ta tillräckligt betalt och det beror på marknaden, var man bor, om man har ridhus m m.
Personligen så har jag mycket svårt att förstå hur vissa här där vi bor kan hålla så låga hyror som de gör! Jag har ju helinack, än så länge, och köper in allt själv, vet precis åtgång på mat och strö men när jag räknar på det gångna året så går det i princip plus minus noll, dvs jag arbetar GRATIS och det får en ju att fundera...

Det måste vara så att de låga hyror som jag konkurrerar med i trakten det beror på att de stallen själva producerar hö, halm och endast ev behöver köpa in kraftfodret annars är det en omöjlig ekvation.
Jag har varit tvungen att höja under året p g a halmbrist och övergång till spån och jag tyckte det var jobbigt att behöva komma och säga att jag måste tyvärr höja hyran. Jag är värdelös på sånt.

Jag mockar varje dag, fodrar och släpper in och ut, byter täcken, städar, målar staket och kalkar stallet på sommaren, är aldrig ledig. Jag är en sällskapssjuk person och har jag bara vettigt folk inhyrt så kompenserar det alltihopa och den dåliga lönsamheten MEN när folk slarvar, inte rider sina hästar etc etc då blir alltihop bara så trist och man önskar att man vore själv igen:(
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Har själv hamnat i ett toppenstall. Vi är just nu 4 inhysta (dock är alla hästarna köpta från gården :D). Vi och stallägarna hjälps åt med det mesta och det är hur lyxigt som helst då vi betalar i princip självkostnadspris och har tillgång till 2 paddockar, ovalbana, bra ridvägar och tränare och kurser på gården.
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Hej.
Solarium och skrittmaskin, det låter ju som värsta lyxhotellet.
Förstår att du blir less på att hyresgästerna aldrig blir nöjda!
Men hur bortskämd får man vara???
Personligt ansvar måste ju alla ta för att det ska fungera i ett stall.

Jag står just nu i ett kollektivstall med 23 boxar, vi har köpt våra boxar! Det innebär att vi är delägare i vår anläggning, stall, klubbhus & ridbanor. Detta innebär att ALLA måste dra sitt strå till stacken, annars fungerar det inte!
Alla är medvetna om detta, passar det inte, då ska man inte stå hos oss!
Nu förstår jag ju att du inte vill sälja ditt stall i delar :smirk:
Men det är en bra lärdom för lata och otacksamma hästmänniskor...

Tidigare har jag stått i inhyrd i privata stall där vi hjälps åt med allting (har inte haft ridbana, ridhus el skrittmaskin i ngt av dom stallen, och aldrig bett om det, eftersom jag visste att det inte fanns när jag flyttade dit ).
Om man har misskött sig, inte hjälpt till, varit otrevlig, misskött sin häst osv då har man åkt ut!

I stallet ska det vara TREVLIGT:)

Lycka till med dina gnälliga hyresgäster...
 
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*

Hej!

Men om man inte orkar/hinner med allt extra får man ställa sej i ett helinackorderingsstall och betala mer, så enkelt är det. Men då får man naturligtvis betala mer.

Och att sopa gången efter sej själv tar... max 5 minuter..

Själv pluggar jag 1,5 timme hemifrån mellan ca 8.30 och 16 varje dag, på det kommer läxor och faktumet att häst bor 40 min hemifrån. Jag har fullskötsel utan mockning, men möjlighet att köpa till mockningen, just för att jag vet att jag varken hinner eller orkar ta pass, detta får jag naturligtvis betala mer för än om jag kunnat stå i kollektivstall och haft möjlighet att hjälpa till.

Stallägaren är ingen livegen slav, dom har oftast inte stall bara för att det är skoj.. Som det verkar är det snarare tvärt om, bara jobb och massa skit från hyresgästerna...

/ Lavinia, som tycker att man ska betala för varje sevice man får, att man jobbar långt hemifrån eller inte "hinner/orkar" ta pass när man står i kollektiv är ingen bra ursäkt för att slippa.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 691
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 939
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: yamyam
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 998
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp