Graaaaaaaaaaow vad irriterad jag är

Sv: Graaaaaaaaaaow vad irriterad jag är

När det kommer småhundar, med eller utan flexi farandes så säger jag mycket högt:

-Titta Fäis/Leon, där kommer frukosten!
Småhundarna plockas väck väldigt snabbt av sina mattar/hussar.
 
Sv: Graaaaaaaaaaow vad irriterad jag är

Gick med mina två hundar (modell små) lösa på grusvägen hemmavid, de gick fot allt var frid och fröjd...

Tills det kom en Rottis utspringande från en tomt och sprang över mina hundar som typ rullade som bowlingkäglor över vägen.
Rottisen började jaga min minsting, hon är som tur är väldigt snabb och sprang halvvägs hem och lyckades villa bort hunden.

Jag kan säga att ägaren, den finniga tonåringen med keps och munktröja fick veta att han levde:devil:

Höll upp min ena hund framför honom och och uppmanade honom att ta fram nummer två som ser lika dan ut!

Han försvarade sig med att hans hund ville leka. Förklarade att hans labbiga unghund inte kan leka med sådana hundar som mina. Mina hundar är inte fega men deras ryggrad är lika lätt att knäcka som en pinne....

Hittade min hund en bra bit bort där hon stod och spanade på bakbenen och väntade på mig.

Flera timmar senare såg jag killen cykla omkring och leta efter sin hund som inte hade kommit tillbaka.
Jag gick tom ut i skogen o letade efter hundfan, men hittade den inte heller....

Stackars hund, knappast dens fel att den har en ägare som saknar all form av intelligens och förmåga.
 
Sv: Graaaaaaaaaaow vad irriterad jag är

Jag håller med om att folk inte har rätt att låta sina hundar gå fram till min utan att fråga, men sålänge hundarna är snälla så kan jag leva med att andra människor gör ett misstag. Aldrig före denna händelse eller efter har ovan nämnda schäfer kommit ut från tomten igen.

Instämmer!
 
Sv: Graaaaaaaaaaow vad irriterad jag är

Jag har en liten hund. Söt och beter sej ganska ok mot både större och mindre hundar.
Jag släpper ut henne helt själv. I en massa reflexer och hon syns hur bra som helst men helt själv.

Kapade jag tråden nu? :o
 
Sv: Graaaaaaaaaaow vad irriterad jag är

Jag har en liten hund. Söt och beter sej ganska ok mot både större och mindre hundar.
Jag släpper ut henne helt själv. I en massa reflexer och hon syns hur bra som helst men helt själv.

Kapade jag tråden nu? :o

Men är du inte orolig att ngn annan hund hoppar på henne? Eller att en annan hundägare blir så förbannad när din vovve kommer fram att denne sparkar till din reflexboll så att hon flyger som en ljusglimt genom höstmörkret:confused:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 188
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 220
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda. Hunden i fråga ägs...
2
Svar
28
· Visningar
3 236
Senast: lilstar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 206
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp