Bukefalos 28 år!

Gräsallergiker.

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MillyM

En flicka på min dotters dagis är allergisk mot klippt gräs. Hon kan inte ens gå ut på våren, och de vädrar inte på dagarna för hennes skull. Men häromdagen när jag hämtade min dotter hade de klippt gräset, och hon gick på asfalten och sa "Jag är allergisk mot klippt gräs..." :crazy:
De kunde ju använda uppsamlare tycker jag, så att hon också kan leka på gräset. Men svaret på det blev bara att "det gör vi inte på kommunens gräsmattor"!
Det verkar ju helt vansinnigt! :mad: Varför inte då?! De behöver ju inte göra det på alla gräsmattor i kommunen, bara där det verkligen finns anledning.
 
Sv: Gräsallergiker.

Ja det låter ju konstigt...
Men frågan är ju om uppsamlare verkligen hjälper, det beror ju på HUR allergisk barnet är. ALLT klippt gräs kommer ju inte upp i uppsamlaren och dessutom borde hon ju då även vara allergisk mot det klippta gräset som står kvar...
men om det hjälper med uppsamlare för henne så är det ju jättekonstigt om de inte kan använda det åtminstonde där!!
 
Sv: Gräsallergiker.

Hon är tydligen allergisk tills gräset har torkat, och lite gräs torkar snabbare än mycket gräs. Nu har ju kanske inte så många klagat på detta, bara hennes föräldrar, kanske man skulle dra igång en namnlista eller något?
 
Sv: Gräsallergiker.

Ja då borde de väl kunna göra nått åt det, kratta åtminstonde!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 553
Samhälle Jag tittade med stort intresse på första avsnittet av detta program om ett samhälle på Nordjylland som valt att bruka gemensamma krafter...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 748
Senast: manda
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 307
Senast: Cocos
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
31 719
Senast: ako
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp