Bukefalos 28 år!

Granatäpple, vad gör man med det?

Inte_Ung

Trådstartare
Finns det någon rolig maträtt som kräver granatäpple som ingrediens?
Jag har blivit med ett sådant och vet inte riktigt hur jag skall nyttja det.
 
Rolig maträtt: Koka 2 dl matvete. Riv 1 morot, 1 palsternacka och 1 zucchini grovt. Skär en paprika i strimlor. Fräs grönsakerna några minuter. Blanda i 1 pkt saffran och en burk kikärtor. Blanda matvetet med grönsakerna. Garnera med granatäpple och ät salladen med en sås gjord på yoghurt/creme fraich med lime, honung och vitlök. Rolig, god och vacker mat.

Annars äter jag helst granatäpple med vaniljkvarg. Mums!
 
Jag gillar att filéa citrusfrukter och göra sallad på, gärna med granatäpple ovanpå. Annars till couscous mm.
En hit här hemma är panerad rödspätta med apelsinsås och grantaäpple. Alla älskar det,
 
Snyggt, det måste jag prova.
Det blir bara mer och mer lockande.
+ @Pallen

Snyggt! Fast minns jag inte helt fel så är väl det granatäpple som syns i filmen, inte moget? Jag har fått lära mig att ett moget granatäpple ser skrumpet ut och 'knäpper/poppar' när man trycker på det, dvs att kärnorna poppar loss.

Fast det kanske finns mogna, icke.skrynkliga granatäpplen också? Nån som vet? :)
 

Liknande trådar

Mat En krögare i en stad ofta en pizzeria får göra och sälja mat från flera olika koncept. Allt görs i samma kök och den artikeln jag läste...
2
Svar
36
· Visningar
2 484
Senast: pajaztar
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 806
Kultur Vilka födelsedagssånger finns det? Vet ni någon udda som inte så många kan? Jag känner till "ja må du leva", "happy birthday", "med en...
Svar
18
· Visningar
1 057
Mat Jag har råkat missförstå annonsen hos en producent i reko-ringen och beställt 400 g mozzarella istället för 200 g. Normalt brukar jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 672
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp