Bukefalos 28 år!

Grannsämja? Nja.

Sv: Grannsämja? Nja.

Var skakar du dina mattor? Bär du ner dem på hården varje gång de behöver skakas?
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Här får vi inte skaka mattor ut genom fönstrena. Står i föreningens ordningsregler.
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Jag skakade min hallmatta för första gången häromdagen. I trappuppgången.

// störig granne
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Jag är så old school att jag piskar mina mattor! Eller rättare sagt, jag har gjort det en gång sedan jag flyttade hit (vilket var -98:angel:)
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Barnen har två "bilmattor" (sånna man kör bilar på), men det är enda mattorna i huset! Funderar på att köpa mig en matta, men det verkar så besvärligt när man har djur :D
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Förstår att du inte gjort det sedan 98, för gud vad det verkar jobbigt! Lyfta mattorna, hänga upp dem på ställningen, piska en massa... usch! :D
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Så då skakar du mattorna över grannarna inunder?

Ingenstans som jag eller någon som jag känner har bott så har detta varit tillåtet.
Jag bodde på bottenvåningen i en BRF och inte ens där var det tillåtet att skaka något från balkongen.
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Min matta sitter fast under min hallmöbel (riktigt geni känner jag, skulle behöva tvätta skiten), lägg till att hallmöbeln är fastskruvad i väggen :banghead:
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Därför att de, i alla fall våra, snabbt blir fulla av damm och skräp. Notera att jag absolut inte är pedant.


Det är väl rätt självklart att rengöra mattor när de är smutsiga. Det jag inte förstår är hur man kan tycka det vara OK att göra det på ett sätt som innebär att ens grannar riskerar att få in skiten på balkonger och genom öppna fönster.

Så orkar man inte ta ut mattan till någon lämplig mattpiskningsplats så så är det bättre att behålla skiten på mattan än att utsätta ens grannar för skiten.
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Äh, livet blir så mycket lättare om man är tolerant och överseende, istället för att försöka uppfostra allt och alla hela tiden.

Jag blir alltmer övertygad om att det är de som själva är de besvärliga grannarna som skulle kunna skriva böcker om alla sina erfarenheter av besvärliga grannar.

En av de bra sakerna med att bo i lägenhet (förutom de rent praktiska aspekterna) är ju just att man får möjlighet att lära sig att leva i fred och ro i närheten av andra människor. Men inte alla tar vara på den möjligheten, tyvärr. Då blir det rätt besvärligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp