Bukefalos 28 år!

Grannsämja? Nja.

Sv: Grannsämja? Nja.

Vem har sagt det här då, att grannarna behöver stanna upp sina liv för att någon jobbar natt - mer än du?

Ja, du säger ju det - du är en vansinnigt trevlig människa. Du säger det så ofta så snart kanske nån tror på dig också! :)
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Vem har sagt det här då, att grannarna behöver stanna upp sina liv för att någon jobbar natt - mer än du?

Ja, du säger ju det - du är en vansinnigt trevlig människa. Du säger det så ofta så snart kanske nån tror på dig också! :)

du tex

Jag får hjärnblödning på min granne ovanför. Vi bor i ett väldigt väldigt lyhört hus och jag har lärt mig att vara döv för grannens samtal, hälgång, toalettbesök, symaskinsljud, tv-ljud, hårblås etc etc. Men den där dammsugaren de har skulle jag kunna vira ett par varv om halsen på...förlåt...jag är bara jävligt trött på denna förbenade dammsugare som v-a-r-j-e d-a-g året om släpps ned på golvet (mitt tak) med en ljudlig duns och sen viner det, susar det, möbler flyttas runt, uj uj här är vi noggranna ska ni veta...det smäller i lister och trösklar och det är en daglig procedur på ca en halvtimme. Daglig. Gärna när de VET att jag sover efter arbetsnatt. Eller...de har en viss förkärlek för det då

Måste vara jobbigt att vara så irri jämt :)

du känner inte mig ens.

ja jag är en jävligt trevlig människa mot dom som är trevliga mot mig :)
 
Senast ändrad:
Sv: Grannsämja? Nja.

Marthagullet - jag har ju sagt att du är min favoritbukefalist (ad hoc)! :up:

Läste du det där inlägget innan du klippte in det citatet i ändringen av din post? Läs igen raring. :)
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Fast det där är ju ett problem man kan förutse innan man tackar ja till just den lägenheten? Det är ju ett aber som många gånger innebär reducerad hyra. Man ska inte behöva bo med persienner nerdragna för att slippa insyn.


Hade jag innan vetat att folk verkade tycka det är roligt att fånglo in i andras lägenheter så hade jag nog inte flyttat in där. Det handlade inte om att folk sneglar in lite när de går förbi, utan folk stannade till och verkligen glodde.

Man lär sig så länge man lever.
 
Sv: Grannsämja? Nja.

grannen ovanför mig renoverar ÅRET RUNT. Hur mycket kan man renovera en lägenhet?!?! tar det aldrig slut?

Jag undrar samma sak... Grannen brevid mig bygger i sitt badrum hela tiden. När jag precis flyttat in för 2 år sedan renoverade han badrummet och det kunde jag ju tåla. Men han verkar göra om proceduren 3-4 gånger om året. Inte lite snällt sätta upp krokar eller så utan slagborr, sticksåg, gå lös(på kaklet?)med slägga, byggdammsugare som står och brummar.
Badrummet ligger vägg i vägg med mitt vardagsrum, att se på tv när han kör igång är helt hopplöst. Hunden vågar jag inte lämna ensam ens en timme längre för hon blir tokstressad när det brummar, tjuter, smäller och viner flera timmar. Ibland går det inte ens att vara hemma...

Har också en äldre dam i huset som avskyr mig. Hon är arg för att jag rastar hunden i bostadsområdet, vilket jag inte gör men vi måste ju passera över området för att komma ut... Hunden går snällt på kort koppel och har aldrig kissat/bajsat på den lilla biten...
Damen hoppade på mig i sopskjulet och skällde ut mig efter noter för att jag inte sorterade. Vad hon missade var kassarna med, just det, sorterad återvinning som jag höll i.
Hon har också upplyst mig om att nu vågar hon inte längre ha cykeln stående varken i cykelstället ute eller inne i trappuppgången för det springer ju så mycket "svartingar" hos mig. Hon vågar heller inte sova när hon vet att "dom där" är hos mig för det "vet man ju hur sånna är" :rage:
Dessutom vet hon minsann att jag "sitter och röker på", för det hörs på musiken. Nog för att jag älskar reggae men jag har aldrig ens provat nå röka och låter inte heller mina vänner konsumera andra droger än alkohol och nikotin hemma hos mig.
Hon vet också att jag är hög ibland för hon har sett mig dansa alldeles ensam i vardagsrummet ett par gånger O_o
När jag skaffade dreads i våras höll tanten på att dö av chock och höll demonstrativt för näsan när vi möttes i trappen(för det vet hon minsann att när man gör dreads använder man koskit och tvättar aldrig håret, vart hon nu fått det ifrån...)

Sedan jag tog ur dreadsen igen, slutade festa och började dejta en vit man med välvårdat skägg hälsar hon plötsligt glatt på mig och hade varit orolig när hon inte sett mig och min rara hund på länge:meh:
 
Sv: Grannsämja? Nja.

I just did baby :love:

Just nu framstår du som preciiiiis en sån där människa som medvetet älskar att störa sig på preciiiiis allt hos vissa utvalda! :) För i den här tråden är det ju ingen tolerant människa som alltid är världens trevligaste människa som går in och gnäller, älleräller? Ger du martha, den omtalade skitkärringen med näsan i blöt ett ansikte nu? :love:
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Egentligen finns det inte så mycket som jag stör mej på när det gäller grannarna. Men givetvis finns det en grej som kan göra mej lite småirriterad.

Vi är två hushåll som har våra brevlådor på "samma pinne" och i vintras lade någon smällare som sprängde bort locket på deras brevlåda som sedan dess ligger lite överallt. Till en början var jag snäll och lade tillbaka det ovanpå för att posten inte skulle bli blöt. Men locket blåste iväg in på vår gräsmatta och till sist tröttnade vi på att lägga på det så vi lade locket i lådan istället. Och så har det varit sedan dess :meh:

Vi har ju bara två grannar som vi kan se. Å andra sidan så bor svärföräldrarna ca 500meter bort och sambons ena morbror ett par hundra meter åt ett annat håll. Men vi ser inte dom för granskogen är så tät :D Däremot så har svärföräldrarna hästarna i hagen vid vårt hus och morbroderns kor kan vi höra tydligt.
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Kl
Jag bor ju väldigt bra och vi grannar är måna om varann. Sen finns det såklart en del som flyttar in men snart flyttat igen då det här är ett lugnt (tråkigt ) område för ungdomar. Jag bor ju i enplanshus med lägenheter så det är lyx :)
Men vi ordnar gårdsfester och bjuder varann på middagar med mera.
Sen är jag extremt ljudkänslig och det är ett problem med min sömnstörning, men det får jag ju själv ordna.
Det enda som stör är värmepumpen som faktiskt låter värre än min dammsugare på nätterna, men den är under "utredning" :)
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Peruk? :p Eller någon fräsig dip dye eller liknande "udda"

kl
Mina närmaste grannar är mina svärföräldrar som jag har en bra relation med, kan vara irriterad på svärmor ibland dock (men har att göra med att hon är svärmor och inte granne)
De andra en bit bort har jag fått problem med sedan i somras då de var några minuter ifrån att starta skogsbrand/bränna upp vårt hus, på vår mark som de arrenderar utan betalning... (de eldade bredvid den mogna säden)
De har ett stort behov att elda under tork perioder av någon jävla anledning.
Resten av grannarna ser jag inte till/är ingift släkt med så jag kan inte klaga.
Hunden tycker om barnfamiljen längre ner (som jag aldrig träffat), han stack dit när husse hade honom och var tråkig.
 
Sv: Grannsämja? Nja.

KL

Tack och LOV att jag inte bor i lagenhet.

Kan bara hålla med. Känns som att troligheten att någon av grannarna är störande är långt större ju fler grannar man har och ju närmare de bor.

Hos oss har vi inga problem med grannarna överhuvudtaget, vår absolut närmaste granne använder huset som "sommarstuga" och är här någon vecka per år och de andra är hur bra som helst.
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Jag tankte narmast inte pa att ha storande grannar i en lagenhet, utan pa att jag i min enfald skulle ga "for hart" pa golven, och for att inte tala om duscha "hart" (dvs. sta i duschen) "i tid och otid". For att inte tala om att vi sallan ater fore 8 pa kvallen ... och sedan diskar vi efter maten. Det far man inte heller om man far tro allt min mamma sa.;)

Nu ar det ju inte mitt problem om andra blir storda och inte talar om det, men man maste ju anpassa vissa saker ... som att inte kora diskmaskinen under natten nar man sover eller spela hardrock pa hogsta volym nar man stadar.:o

Åh vilken skitkärring, kan du inte sätta tillbaka dreadsen?

Min mamma skulle TANKA allt det dar och snorpa pa munnen och kanske muttra nagot till mig eller barnbarnen ... i varnande syfte.:cautious: Hon skulle dock aldrig (tack och LOV) ha sagt nagot till Spanska Loppan. Gamla ar ju ofta valdigt radda for forandringar och "nymodigheter".
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Jo jag arbetar med dem så jag vet, sist efter jag färgade håret en mörkare nyans var det en tant som spände ögonen i mig och sa "Är du utländska???" "Nej, men jag kommer från norska gränsen.." blev mitt svar.
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Min mamma skulle TANKA allt det dar och snorpa pa munnen och kanske muttra nagot till mig eller barnbarnen ... i varnande syfte.:cautious: Hon skulle dock aldrig (tack och LOV) ha sagt nagot till Spanska Loppan. Gamla ar ju ofta valdigt radda for forandringar och "nymodigheter".


Jag föredrar faktiskt att dom där sura människorna talar om vad dom surar om ^^. Då vet jag ju åtminstone varför dom ser ut som dom druckit ättika så fort dom får syn på mig. Ibland får man t.o.m ett gott skratt. "Min" surtants min när hon skällt ut mig om återvinnandet och jag bara svarade med att hålla upp mina sorteringskassar var obetalbar. Hon höll nog andan av indignation över sin missbedömning hela vägen hem till sig:D
Och dreadsen ska i så fort jag sparat ihop tillräckligt med pengar, så då blir det väl några "fajter" till :sneaky:
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Ååh, jag vill också gnälla lite :D

Förut bodde jag i ett riktigt dårhus. Bodde på nedervåningen och hade en alkoholist till granne som kedjerökte inomhus. Han hade en rejäl rökhosta och spydde ofta lagom till jag gick och lade mig... Mina köksskåp luktade så mycket rök att jag ville diska av porslinet innan jag använde det och när vänner/familj kom på besök trodde de att det var jag som börjat röka.
Grannen hade ofta utbrott och jag kände obehag varje gång jag var tvungen att gå förbi hans lägenhet när jag skulle ned i tvättstugan.
Grannen ovanför var en elak 4-barnsmamma. Hon kastade ut saker från balkongen, lyssnade på väldigt hög musik och var väldigt elak mot sina döttrar. Hennes katter kissade och bajsade i trapphuset.
Var i kontakt med hyresvärden flera gånger och det hände absolut ingenting. Han sa att han var medveten om problemen, men antagligen för vek för att ta tag i dem. Jag letade nytt boende under hela perioden jag bodde där, men det gick inte att få tag i.

Sedan ett par månader tillbaka (efter att ha haft trevliga grannar en period) bor jag på landet. Har en granne i ett hus 100 meter bort som älskar motorer. Han har kört sönder ett antal bilar sedan jag flyttade hit och gjort coola märken i asfalten. Nyligen köpte han en 4-hjuling som håller på att driva mig till vansinne :rage:
Han vågar inte åka någonstans med den, utan sitter på sin uppfart och burnar, kör runt runt och gärna en bit upp på min tomt. Det är inte några minuter, utan gärna en timme i taget - helst 2-3 gånger per dag. Under min nattvecka tänkte jag riktigt elaka saker om honom, men upprepar "grannsämja, grannsämja, grannsämja" i huvudet eftersom husen ligger så nära.
Grannarna som bor närmast är väldigt trevliga, om än lite för sociala. Det går inte säga hej utan att behöva prata i minst en halvtimme. De vill gärna att jag ska klippa deras hund gratis och ta hand om lite sjukvårdssysslor, men där har jag sagt nej.
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Jag har också en rökande granne som hostar så hon kräks. Varje morgon kissar jag till ljudet av hennes rökhostsspyor.
 
Sv: Grannsämja? Nja.

Kl

Jag var nådigt irriterad på grannen ovanför som tydligen skakade mattor mm ut genom fönstret. Funderade länge på varför det var så skräpigt på sängen (stod under fönstret) tills jag en dag råkade vara hemma då nå textil flaxade utanför fönstret.
Har alltid fönstret öppet, så yrde in skit. Var såklart upp och sa till, men hittade fortfarande tecken på det efter det ibland. :mad:
Man skakar inte av saker genom fönstret när man bor i lägenhet!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp