Gråtfärdig!!!

Jag har räknat med foderprogrammet Foderstat från GBG-data och Foderstat-Häst som kostar skjortan att köpa. Den kostar 1500kr+ 500kr/år för uppdateringar...
Att det skiljer så himla mycket på värdena kan väl inte jag rå för...
Men foderstaten som jag räknade om tycker jag ser bättre ut med 8kg hö mot 6kg hö...
Men det är väl lika bra att jag håller käften då folk tycker att jag är dum i huvet och missköter mina hästar då dom i era ögon får fel sorts mat och tydligen mår djävligt dåligt av det....
Jag skiter i den här forumet då man bara får kritik och blir stort sett utmobbad så fort man säger halv sju...
Tack för mig här på fodersidan.
 
Du får väga lucernet varje gång du fodrar så det blir exakt. Skaffa en hushållsvåg (finns t.ex. på Rusta för 50 spänn), och ställ en stor hink på, och nollställ vågen. Sedan är det bara att börja pytsa i lucernet tills det blir 1 kg.. :smirk:
 
Det kanske vore en bättre ide att lära sig räkna själv istället för att lita på alla dessa halvtaskiga program som poppar upp som svampar, nu när det "är inne" med foderstater.

Det är faktiskt inte så komplicerat som det låter, med lite övning, och det finns massor med hjälp att få här på forumet, för att inte prata om Ninas hemsida. :idea:

mvh Jessica
 
Ok, hittade en gammal och pålitlig hushållsvåg hemma.

Kan jag köra med ditt förslag:

7 kg hö
1 kg lucern hack
0.5 kg krafft groov
0.2 kg soja
0.2 kg krafft protein

Tidigare har han fått 10 kg hö, under hur lång tid skall jag succesivt minska ner på hömängden. Sen undrar jag också över om var man kan köpa lucern hack? Har nämlingen inte sett det i min vanliga foderaffär?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 409
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Har en häst som är JÄTTESVÅR att få upp i hull och undrar vad det kan bero på? Jag har gett honom 500% mer protein än optimalområdet och...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 678
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 206
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 589
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp