Grått hår av silverschampo vad göra?

eldkyss

Trådstartare
Jag blekte håret igår. Tog sedan i silverschampo för att få bort dom allra gulaste tonerna. Jag brukar normalt sett ha i det i kanske en kvart som mest. Men denna gången så vill ja testa att ha i det längre för att se om de gav bättre effekt. Hade i det i en timma. Ingen bra idé :( Hade extremt svårt att få ur den lila färgen. Schamponerade flera gånger och sköljde ur. Resultatet blev gråaktig blond färg med en lila slinga här och där.. Jag vill vara blond men inte gråblond.

Vad kan jag göra? Hade en tanke på att lägga i en ljusblond toning för att få bort det gråa. Eller ska jag låta håret vila och göra en ny blekning om någon månad?
 
Blanda mosade c-vitamintablett(er) beroende på hårlängd med schampo, tvätta håret och låt sitta i en stund. Det drar ur färgen.
 
Jag blekte håret igår. Tog sedan i silverschampo för att få bort dom allra gulaste tonerna. Jag brukar normalt sett ha i det i kanske en kvart som mest. Men denna gången så vill ja testa att ha i det längre för att se om de gav bättre effekt. Hade i det i en timma. Ingen bra idé :( Hade extremt svårt att få ur den lila färgen. Schamponerade flera gånger och sköljde ur. Resultatet blev gråaktig blond färg med en lila slinga här och där.. Jag vill vara blond men inte gråblond.

Vad kan jag göra? Hade en tanke på att lägga i en ljusblond toning för att få bort det gråa. Eller ska jag låta håret vila och göra en ny blekning om någon månad?

Tvätta det.
Silverschampo bleker inte, utan lägger sig som "färg". Så ju mer du tvättar det, desto mer går det ur. Därför man får hålla på och underhålla med silverschampo lite då och så, eftersom det tvättas ur.

Grålila är snyggt för övrigt! :)
 
Inte jag... som gärna vill ha grått hår med lila i :love:

Ni som haft "problemet" vad använder ni för silver-schampo? Tips tack :)
57029a871e00008700706252.jpeg

Bästa :heart Lee stafford

Beställde just grå färg :D
 
Skönt att det är övergående :D Blev smått panikslagen när jag märkte att jag blivit grå i tonen! Jag har ju en tendens att bli ganska gul i tonen när jag blekt håret. Avundas alltid som som har platinablont:) Men det kanske är silverschampo som är receptet till platinablont? Bara det att jag satt med schampot för länge? Som det är nu så är ja gråblond i längderna och lite mörkare blond i hårbotten. Kan det vara idé att lägga lite silverschampo bara i hårbotten i fem min?
 
Okej och då kommer alltså de blonderade resultatet tillbaks?

Yes det tvättas bort. Som ngn sa lägger det som typ som en "hinna" över håret.
Annars, åk till ett soligt ställe så går processen snabbare ;) Solen gör håret både ljusare och ger den blonda en varmare ton.
 
Skönt att det är övergående :D Blev smått panikslagen när jag märkte att jag blivit grå i tonen! Jag har ju en tendens att bli ganska gul i tonen när jag blekt håret. Avundas alltid som som har platinablont:) Men det kanske är silverschampo som är receptet till platinablont? Bara det att jag satt med schampot för länge? Som det är nu så är ja gråblond i längderna och lite mörkare blond i hårbotten. Kan det vara idé att lägga lite silverschampo bara i hårbotten i fem min?

Vill du bli blondare och mindre gul måste blekningen sitta i längre hos frisören. Efteråt kan hen behöva lägga i en nyansering också.
Du är troligen inte nog ljus helt enkelt! Ett silverschampo hjälper inte mot detta, det kan aldrig ljusa upp och biter inte på för mörka partier.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 055
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
2 002
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 008
Senast: Blimblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp