Bukefalos 28 år!

gravid och hästägare...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gravid och hästägare...

Usch vad jobbigt för dig :cry:

Men du gör säkert rätt.

Det är ÄNNU svårare att ta sig ur en destruktiv relation MED ett litet barn.

Bättre att du får lugn och ro inför födseln, utan att sälja din själ. Eller häst.

Bygg din egen plattform att stå på, och sedan får du se om det skakat om honom tillräckligt för att du ska kunna få någon annan typ av sundare relation till honom. Men då behöver ju han mycket hjälp först, för att bryta sina beteenden.

Var bor du?

PM:a om jag kan hjälpa dig med något !!!

kram

Tim
 
Sv: gravid och hästägare...

Vad modig du är!!! du kommer att klara det här även om det förmodligen kommer att bli skitjobbigt, men det kan förmodligen bara bli bättre. Ta hand om dig, din bebis och hästen det är ni världa allihop.

Och en stor cyber kram.
 
Sv: gravid och hästägare...

Att du har insett hur ditt liv ser ut å vad som är fel visar att du är stark å att du kommer att ta dig ur detta!
Även om det känns hopplöst vissa dagar så kom ihåg att du förtjänar att få det liv du vill ha å få vara lycklig med din häst å ditt kommande barn.Låt ingen trycka ner dig!
Hoppas att allt löser sig å lycka till! :)
 
Sv: gravid och hästägare...

Bra att du kommit fram till ett beslut! Undrar bara... ska du verkligen vänta ända tills januari? Du hinner må ännu mycket sämre på en månad som dessutom innehåller storhelger. Du har fortfarande kvar ditt gamla kontaktnät, jag är helt säker på att inte många av dem vill se dig lida längre än nödvändigt. Pengar och hjälp kan du önska dig i förväg i julklapp om det känns för svårt att be om hjälp.

Jag har hört någonstans att ens största hinder är man själv, och det tror jag stenhårt på. Be om hjälp, den finns förmodligen närmare än du tror.

Det här att du inte klarar hästen är en övergående period, du hade två månader kvar till förlossningen och även om det tar tid att återhämta sig och bebben kanske tar mycket energi från början, så är det frågan om kanske totalt 6 mån, och det är inte så lång tid på ett helt liv. Helt klart är det också så att du kommer tillbaka SÅ mycket fortare om du har ett stort kontaktnät än om du sitter själv instängd och olycklig och med påtvingat dåligt samvete. Skulle det sedan visa sig att du faktiskt inte har råd att behålla hästen så är det ett beslut som helt och hållet grundar sig på din situation och inget annat. 1 - 1½ år efter förlossningen är du dessutom tillbaka på ditt jobb och kan räkna med större inkomster igen. Men det klart - det är hårda prioriteringar!

När man är mitt uppe i alltihopa känns det som om det aldrig kommer att bli annorlunda, men tro mig den går över!

Kramar / Åsa, med 3 barn under 5 år och 4 hemmavarande hästar och som tur är en sambo som ställer upp! även om det ibland är nästan under pistolhot :D och kvalitén inte är jämförbar!
 
Sv: gravid och hästägare...

Ni visar alla att man kan få det att fungera!
Tyvärr består min familj bara av min mor och hon har varit sjukskriven i tre år så hon orkar inte ha mig där ngn längre tid. Utbränd karriärskvinna.

Hur får man hjälp att komma vidare? Var ska man ringa? jag kan inget om bidrag och hjälp man kan få som ensamstående mamma. I min kommun är det fem års väntetid på lägenhet...hur ska jag kunna flytta till ngt eget..har bara föräldrapenning..?

Kram Z
 
Sv: gravid och hästägare...

Okej, då så börjar vi att nysta.

Föräldrapeng = sjukpeng, så då vet du hur mycket som det blir.
Sedan så får du barnbidrag 950:-/mån och underhållsbidrag med 1150:- (tror jag).
Om pappan kinkar med att betala ut underhållet, så går Försäkringskassan in och betalar dig.
Sedan så jagar de pappan på de pengarna.
Du kan också vara berättigad till bostadsbidrag.

Du skall läsa på www.fk.se där så står allt.
Klicka på Förälder.

Försök att hitta en andrahandslägenhet så länge, vad som helst bara.
Bebisar är små, de tar nästan ingen plats förrän de börjar att gå.
Så du kan utan vidare klara dig med en etta i början.
Sedan när bebisen är mellan 3-6 månader, så kommer du att orka reda upp i ditt liv bättre än nu.
Så resten rekommenderar jag dig att ordna då.
Man mår jätteprima de månaderna och bebisen är så lätthanterlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 863
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 470
Senast: Mabuse
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 632
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp