Gravid & ömmande/kliande bröst

CosmicQueen

Trådstartare
Är gravid i v.16 & håller på att bli tokig snart. Sedan ett par dgr tbx så har mina bröst börjat ömma något fruktansvärt, minsta lilla beröring känns obehaglig alt gör ont. Samtidigt så kliar dom något fruktansvärt och jag kommer nog & klia så det blir sår snart. :crazy:

Hade inga sådanna här problem förra graviditeten & inte hittills under denna, förräns nu. Finns det något man kan göra eller är det bara att acceptera läget och se glad ut? :crazy: Vilket är väldigt svårt då man är bland folk och det kliar & ömmar så man bara vill slänga av sig BH.n och klia, klia.

Sambon tycker det är väldigt roligt att jag går & håller på med mina bröst hela tiden. :p Fast destå mindre roligt att inte han får ta på dom. Hoppas inte det här håller i sig resten av gravven, för då kommer jag nog att bli tokig...

Ni som haft samma problem, var det bara en kort period eller typ hela graviditeten?
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

ja det är inget kul när det är så. Mina håller på så i intervaller. Först precis i början av graviditeten sen har jag ett längre uppehåll, sen är det dags igen. Känns som om dom ska spricka ibland..:D
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

Mina kliade mest i v 8-10 nångång, men då växte de iofs från liten B till stor C på en vecka, så det har ju sin förklaring...
Nu är jag i v 20 och de kan klia lite nångång ibland, men inget farligt. Det är mest brösvårtorna som har kliat och blivit irriterade, då har jag smörjt med spensalva:D, typ Helosan.

Magen däremot kliar jättemycket ibland nu, så jag försöker smörja in den varje kväll med fuktkräm, hjälper lite.
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

För mig var det bara en kort period i början av graviditeten, när brösten växte som mest (från C till F-kupa på bara 2-3 veckor). Jag smorde in dem med babyolja, och det hjälpte riktigt bra faktiskt (mot klådan, ömheten var det bara att bita ihop och ta). Skippade BH-n den tiden, och gick med sporttop istället, mkt mjukare och skönare men höll allt på plats lika bra iaf.
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

Min kompis hade också problem med klåda på bröst och mage, hon fick nå tabletter eller salva som gjorde att det slutade.
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

Tack så mkt för era svar. Hoppas verkligen inte att mina bröst håller på att växa nu så det är därför dom kliar & ömmar, men så är det säkert. Har redan E kupa i normala fall. :angel:

Klarade mig ju som sagt förra gången jag var gravid, brösten växte inget alls, förrutom dagarna efter förlossningen, då var jag som Dolly Parton x 5 och ingen BH i världen passade. :crazy:

Vill helst vara utan BH nu, känns skönast, men fungerar inte på mina bröst som hänger & slänger då. Ska in till stan imorgon och får nog köpa nån sporttopp då :)

Tack för tipset ang babyoljan, ska prova det, det har jag hemma.
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

Blir det ännu värre eller aldrig ger med sig så får jag ringa BM nått & höra. Har ju ingen tid hos henne förräns i juni någon gång.

OT, nervös inför morgondagen eller längtar du bara? ;) :love:
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

Jag har haft gravidklåda sen första veckan :crazy:

Och det blir inte lindrigare, vaknar att jag rivit mig blodig ibland.

Ringblomssalva är det enda som hjälper mig.
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

OT, nervös inför morgondagen eller längtar du bara? ;) :love:

Hehe, ingen nervositet faktiskt, eller det är klart jag går och tänker på om de lyckas med EDA'n eller om jag måste sövas.. Men annars så längtar jag bara enormt! Fatta vad långsamt den här dagen och fm imorn kommer gå!
Ska vara på förlossningen kl 7.30 så sätter de dropp och kateter, sen plockar de ut henne någon gång tidigt på em :love::bump::banana::laugh:
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

Hoppas du får vara vaken & hoppas att ni kommer hem snabbt så du kan bjuda oss på bilder på er lilla tjej. :love:
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

Jag hade också så i perioder under graviditeten. Det ända som hjälpte var kylgele med aloevera i. Kommer inte ihåg märket men det var i allafall superbra.

Lycka till
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

Hehe, ingen nervositet faktiskt, eller det är klart jag går och tänker på om de lyckas med EDA'n eller om jag måste sövas.. Men annars så längtar jag bara enormt! Fatta vad långsamt den här dagen och fm imorn kommer gå!
Ska vara på förlossningen kl 7.30 så sätter de dropp och kateter, sen plockar de ut henne någon gång tidigt på em :love::bump::banana::laugh:

Låter som om du kommer få före mig trots allt...
En vecka över tiden idag, men ännu inga som helst signaler om att det skulle vara på G (förutom att jag minskat över 1 kg i vikt den sista veckan...)

Håller tummarna för aqtt allt går bra, och att de lyckas med EDA:n så du får vara vaken när du blir mamma.
 
Sv: Gravid & ömmande/kliande bröst

Jag har fått torr hud, och det kliar lite här och var. Blir tokig på det! Brösten ömmar och läcker! Tja.... ömmande bröst och att de läcker lite då och då, det kan man väl stå ut med, men att det ska klia på kroppen. :eek: Försöker smörja och fundera vad sjutton det har blivit så av. *mutter*
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 585
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Måste dela med mig av detta då det känns otroligt jobbigt och min sambo är inget vidare stöd. Jag blev gravid med första barnet i...
Svar
17
· Visningar
4 087
Senast: Voeux
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp