Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Secrecy

Jag har nyligen testat positivt - jag är gravid!


Vi har försökt sedan i februari och nu har det tagit - äntligen! Jag är så himla glad, men orolig med, jag har haft ont i magen sedan igår, äggstockstrakten. Det kommer nån läbbig liten flytning med, lite beige i färgen, luktlös, men otäck.


Ringde sjukvårdsupplysningen, men de tyckte jag kunde avvakta lite och höra av mig om jag får feber och mer smärta eller om det gör ont mot ryggen till.....


Nu går jag mest och är orolig att jag ska förlora det här lilla krypet......
 
Sv: Gravid!

Ååå grattis! Vad kul att du är gravid!

Kan kanske ge lite tröst genom att skriva att jag hade ont, riktigt jäkla skitont, i flera veckor. Ibland högg det till så det svartnade framför ögonen och jag nästan föll ihop. Och nu är jag i vecka 17 och än så länge - peppar peppar - verkar allt okej.

Jag har också haft massvis med äckliga flytningar, till och från. Jag har ringt till min BM och frågat ungefär en miljon frågor men jag får i princip alltid höra "det är ingen fara, det är helt normalt" (vilket även inkluderat små blödningar!!).

Jag håller tummarna för att krypet ska vilja bo kvar hos dig!
 
Sv: Gravid!

Tack för ditt svar!


Egentligen är det väl kanske inte så konstigt att det gör ont, det är ju trots allt en ganska stor förändring för kroppen.... Fast det är svårt att behålla lugnet när man inte riktigt vet hur det ska vara. jag har en son sedan 15 år, så jag minns inte riktigt hur det var då, inget att jämföra med liksom-......

Jag hoppas också att lilla Frö vill stanna kvar, det är mitt och sambons första barn, och vi vill så gärna ha det!
 
Sv: Gravid!

Grattis! Och självklart vill den lilla stanna därinne! :)

Min blev till trots p-piller, och stannade även kvar i magen trots p-piller (Det tog ju ett tag innan jag förstod att jag var gravid, så jag åt som vanligt ju..) så allt kommer säkert att gå bra för dig med!

Jag har för övrigt haft riktigt ont av och till, när musklerna och ligamenten töjs ut enligt BM. Under en veckas period ungefär, så hade jag ont bara jag rörde mig. Men då exploderade tydligen lillen i växten, för magen står helt plötsligt rakt ut ungefär :p
 
Sv: Gravid!

*knapplån*

Jag fick fruktansvärda huggsmärtor mellan vecka 8 - 12 (ca). Det gjorde så ont så jag trodde jag skulle kola på plats!! BM berättade att ibland kommer en nerv i kläm under denna perioden - en klen - men ändå en tröst!

Lycka till!

Mvh / Fia
 
Sv: Gravid!

Lånar min egen knapp, bara lite uppdatering..




Fick blödningar igår, och det lutar väl åt att ingen finns kvar därinne. Hoppas gör vi, men det är hemskt att veta att det kan vara tomt :cry: Ska beställa tid för kontroll, ska egentligen in på inskrivning på torsdag, men vill inte vänta till dess för att få se hur det står till inne i Frös hem....


Håll tummarna för oss snälla ni!
 
Sv: Gravid!

*Lånar din knapp*


Här är det inte värst muntert, var inne inatt pga av fruktansvärda smärtor i magen. De hittar inget foster, så det var det som försvann i fredags. Dessutom har jag så låga halter av hormonet "vaddetnuhette" att de misstänker att det hela var ett utomkvedshavandeskap...... Så det var väl bäst vad som skede, men det är tomt..... Och jobbigt. Ska sjukskriva mig den här veckan och se om man kan bearbeta det här i lugn och ro.

Tack för era tankar på oss iallafall, det känns skönt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 262
Senast: Ela
·
Hundhälsa Nu är det vi, igen...*suck*😔 Vår cocker har fått svullna juver och trycker man så kommer det lite mjölk, (dom är ej röda eller varma...
Svar
12
· Visningar
2 295
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Jag börjar verkligen känna mig så trött på att ständigt ha ont någonstans. Jag kan inte inte minnas när jag senast hade en dag utan...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 273
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp