caradan

Trådstartare
Hej.
Min älskade vän gick hastigt bort i tisdags och jag vill gärna ha en gravsten/minnessten som är väderbeständig som vi kan lägga vid graven.
Nån som har tips på var jag kan hitta en som jag kan designa själv, gärna med bild om det finns möjlighet
 
Hej.
Min älskade vän gick hastigt bort i tisdags och jag vill gärna ha en gravsten/minnessten som är väderbeständig som vi kan lägga vid graven.
Nån som har tips på var jag kan hitta en som jag kan designa själv, gärna med bild om det finns möjlighet
Närmaste atenhuggeri?
 
Om din vän var människa (jag tänker att man kanske även uttrycker sig så om ett älskat husdjur som gått bort) så kan säkert begravningsbyrån hjälpa. Annars, sök stenhuggeri.
 
Åk ut till närmaste bonde och fråga om de har spillsten de plockat upp från åkrarna i samband med vårbruket, ibland trycker tjälen upp rätt stora stenar och bönderna brukar bara vara glada att bli av med det. Sen kan du lämna in stenen för gravyr hos stenhuggare om du vill, beställa en graverad metallskylt som du limmar på med stenlim eller bara låter den vara omärkt.
 
Åk ut till närmaste bonde och fråga om de har spillsten de plockat upp från åkrarna i samband med vårbruket, ibland trycker tjälen upp rätt stora stenar och bönderna brukar bara vara glada att bli av med det. Sen kan du lämna in stenen för gravyr hos stenhuggare om du vill, beställa en graverad metallskylt som du limmar på med stenlim eller bara låter den vara omärkt.
Smart med skylt på sten det ska jag kolla upp. Tack.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: Trassel12
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 195
Senast: LiviaFilippa
·
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
31
· Visningar
845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp