Bukefalos 28 år!

Grejjer att göra?

L

lainen

Jag är gravid,å har en hlb kille som jag tänkt ha kvar hela tiden-vill ej låna ut honom på foder.Som det är nu så hade jag kunna ridit ett bra tag till om det inte vore för hans bråkiga sätt(bocksprång,resa sig mm)så jag har en tjej som rider honom ibland,men inte alla dagar...tänkte nu fråga om nån vänlig själ har nått råd om vad jag kan göra från backen???(Går inte att longera el köra honom)Då tänker jag på motionen hans först o främst...är det helt omöjligt att underhålla kondisen på honom utan att rida?Kan tillägga att jag tränade min förra enligt NH och jag e mer än nöjd! :)
Så nu vill jag ha lite råd tack! :bow:
 
Rykt och massage är bra för att hålla musklernas kondition uppe. Annars kan du ju gå promenader med honom. Finns det några speciella orsaker till att han inte går att köra och longera? Longering är ju alltid bra så jag tycker att du ska ta dig en funderare på om det inte är lika bra att vänja honom vid att bli longerad.
Lycka till!

MVH/ Zanna :rofl:
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 378
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
22 008
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 171
Senast: AmandaJ
·
Hästhantering Hej!Jag har ett halvblods sto nu strax 8 år gammal, hon har kommit lite åt sidan i sin utbildning pga familjelivet... Hon var som ung...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 603
Senast: Bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp