Grieg på Flyinge 1995

MissFideli

Trådstartare
En fux som var godkänd på prov utan nuffror efter, men som sen försvann så jag gissar att han inte gick igenom.
Fux, bläs och höga strumpor.
Minns inte vem han var efter, men han var antagligen inte efter Ganesco, då han hade en annan sån son.

Nån som vet var han är nu? Fick han något föl? Varför gick han inte igenom sen?

Nyfiken Monika
 
Grieg var e. Flamingo - Ceylon - Ciceron - Urbino. Han var presentert i Flyinges katalog 1996. De hadde tydeligvis stor tro på at han skulle godkjennes.
 
Oh, var det 1996 :o

Ja, ja. Tack så jättemycket för stammen i alla fall, då är det lite lättare att leta vidare :)
 
Träffade Grieg -97 (tror jag) Då var han körhäst och med som reserv till Åke Henrikssons par på SMet på Strömsholm. Han var till salu och blev nog såld ganska snart.
 
Grieg finns faktiskt med på sidan 24 i Flyingekatalogen från 1995
wink.png


Det enda som står är: Född 1991
e: Flamingo 481
u: Ceynette 13164
ue: Ceylon 454
uu: Dinette 10773
uue: Ciceron 456
uuue: Urbino 430
+ ett foto på honom
 
Senast ändrad av en moderator:
Grieg fick höga poäng på sina gångarter men hoppmomentet gjorde han inget vidare. Om jag inte minns fel hade han 4-or eller möjligen 5-or. På den tiden var ju inte provet uppdelat som idag. Så han blev underkänd på hoppningen och kastrerades och omskolades till körhäst. Jag har en halvsyster till honom e Maraton.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 185
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 423
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp