griffin vs. wintec

amalia

Trådstartare
Har sökt på forumet men får inte svar på det jag undrar över... Hur är wintec 500 dressyr i bommen? Om man jämför med wintec haflinger/cob dressyr? Har en pålla som kräver en rätt vid bomvidd och är något överbyggd, och har en rätt så bred rygg. Funderar på att ta hem dessa båda och prova på henne men tänkte höra om någon vet lite mer. Kanske är det någon jag kan utesluta direkt så spar jag både tid och bensin.

Sv: griffin vs. wintec

*putt putt*
Är det ingen som vet?

Såg nu att jag skrivit lite fel i inlägget ovan griffin haflinger/cob dressyr ska det naturligtvis vara... :o

Senast ändrad:

Griffin haflinger/cob er vidare og rakare enn Wintec 500.
Jeg hadde før W500 m hvit bomjern men har nu Griffin Cob (båda dressyr) XV da W500 ble for banan formet OG for smal til mitt vbl sto.
Griffing er også bedre å ride i..... :love:

Ring en sadelutprovare och prata om det här, så får du det bästa svaret. å sparar du tid också.
Länkar till de som är medlemmar i SBO hittar du här: http://www.sadelbra.org/medlemslista.html
AsMoDeUs

Senast ändrad av en moderator:

Hmm...misstänker starkt att griffin är för rak i bommen till henne...men då hon kräver en rätt så vid sadel så kanske wintec 500 är för smal... Knepigt...

Prestige är ganska svängda i bommen och går att få rejält vida. Ställbar bom också.

jaa, men då hon ev ska bli betäckt och vara hos sin uppfödare så kommer jag bara att rida henne lite på helgerna och vill inte lägga pengar på en dyr sadel, letar därför billiga alternativ. Men tack för tipset!

Jag har en x-vid Griffin Haflinger till min arabgrabb och det är den bästa sadel jag haft så jag kan verkligen rekommendera märket. Jag har haft stübben och prestige innan, men Griffin är överlägsen.

Dessutom är syntetsadlar generellt snällare mot hästen. :)

Jag föreslår att du lånar hem några sadlar av bägge märkena och provar dem ordentligt, alltså rider i dem, utan vojlock. Då ser och känner du snart vilken som ligger bäst.

Lycka till!

//celia

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 410
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
2 004
Senast: ameo
·
Utrustning Okej, jag behöver lite hjälp! Är på jakt efter en ny sadel till min islandsvalack då hans nuvarande (Globus Clic) inte passar. Min...
Svar
0
· Visningar
3 647
Senast: elfi
·
Utrustning mellan Thorowgood griffin (dressyr) och Wintec 500 (hoppmodellen med rött järn i)? Provade dessa två på hästen idag och tyckte att båda...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Hæst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka