Bukefalos 28 år!

Gröna kortet

Pluto Nebulon

Trådstartare
Undrar hur det funkar med gröna kortet. Vilka regler det gäller osv. Har ridit i många år men de sista fyra fem åren så har jag inte varit aktiv inom tävling, så nu är det massa kort man måste tydligen ha för att få tävla, är det nån som är snäll och förklarar va jag behöver för att komma igång igen.
 
Sv: Gröna kortet

Ryttarlicens måste du ju lösa.. Och om du har grönt kort tror jag inte du behöver ha nå mer kort..

Fast jag är inte 100, kan hända att du behöver ngt mer :p
 
Sv: Gröna kortet

Ryttarlicens och Grönt kort behöver du för att tävla från lokal nivå och uppåt! :)
 
Sv: Gröna kortet

Och hästen behöver licens från regional nivå. Dock så gäller hästens licens hela livet till skillnad från ryttarens. Ryttarens licens måste lösas ut varje år.
 
Sv: Gröna kortet

Va bra. Och när man tar gröna kortet va får man läsa ifrån då? Dum fråga kanske men vill verkligen komma igång igen.
 
Sv: Gröna kortet

På klubben där man gör provet så brukar de har TR att låna. Annars så kan man köpa det själv, det kan man göra via ridsport.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 652
Senast: Fiorano
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 349
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
913
Senast: Zevzan
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 136
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp