Bukefalos 28 år!

Gröna kortet

Pluto Nebulon

Trådstartare
Undrar hur det funkar med gröna kortet. Vilka regler det gäller osv. Har ridit i många år men de sista fyra fem åren så har jag inte varit aktiv inom tävling, så nu är det massa kort man måste tydligen ha för att få tävla, är det nån som är snäll och förklarar va jag behöver för att komma igång igen.
 
Sv: Gröna kortet

Ryttarlicens måste du ju lösa.. Och om du har grönt kort tror jag inte du behöver ha nå mer kort..

Fast jag är inte 100, kan hända att du behöver ngt mer :p
 
Sv: Gröna kortet

Ryttarlicens och Grönt kort behöver du för att tävla från lokal nivå och uppåt! :)
 
Sv: Gröna kortet

Och hästen behöver licens från regional nivå. Dock så gäller hästens licens hela livet till skillnad från ryttarens. Ryttarens licens måste lösas ut varje år.
 
Sv: Gröna kortet

Va bra. Och när man tar gröna kortet va får man läsa ifrån då? Dum fråga kanske men vill verkligen komma igång igen.
 
Sv: Gröna kortet

På klubben där man gör provet så brukar de har TR att låna. Annars så kan man köpa det själv, det kan man göra via ridsport.
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 326
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
896
Senast: Zevzan
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 196
Senast: Fiorano
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 608
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp