Bukefalos 28 år!

Grönt kort även om icke svensk medborgare?

kardemumma

Trådstartare
Vet någon vad som gäller för att starta i PP och CR om man inte är svensk medborgare? Måste jag fortfarande ha grönt kort, ryttarlicens och vara ansluten till en svensk ridklubb?
 
Sv: Grönt kort även om icke svensk medborgare?

Har du permanent uppehållstillstånd, arbetstillstånd eller uppehållsrätt utifrån EG så är det ingen skillnad på dessa plan gällande tävling. Bara tuta och köra :laugh:
*Gå med i en ridklubb
*Gå en gröna kortet kurs och skriv upp
*Lös licens hos SvRF genom din klubb
*Tävla

Lycka till
 
Sv: Grönt kort även om icke svensk medborgare?

Grejen är att jag pluggar här och har bara ett år kvar. Känns då inte helt lönt att skaffa alla dessa grejer för bara ett år... Tänkte om det fanns nån väg runt det men jag antar jag får bita i det sura äpplet! Tack ändå!
 
Sv: Grönt kort även om icke svensk medborgare?

Tror inte det är några konstigheter ändå, studerar du här har du uppehållsrätt i Sverige under de tiden. Genom att studera visstas du i Sverige på "ok" sätt, men kolla med Ridsportförbundet för säkerhets skull.
 
Sv: Grönt kort även om icke svensk medborgare?

Grejen är att jag pluggar här och har bara ett år kvar. Känns då inte helt lönt att skaffa alla dessa grejer för bara ett år... Tänkte om det fanns nån väg runt det men jag antar jag får bita i det sura äpplet! Tack ändå!

Har du giltig licens och medlemskap från klubb i ditt hemland tävlar du med dessa. Inga konstigheter alls.
Om du inte har licens från ditt hemland måste du ha grönt kort, medlemskap och licens i svensk klubb.
 
Sv: Grönt kort även om icke svensk medborgare?

Man måste alltså inte vara ansluten till en av Svenska Ridsportförbundet godkänd ridklubb? Är det dem man ska vända sig till för att få detta bekräftat? Mailade dem en gång förut men fick aldrig svar...
 
Senast ändrad:
Sv: Grönt kort även om icke svensk medborgare?