Groomkläder?

G

Gisburne

Jag fortsätter trådbomba forumet... ;)

Hur ser era groomar ut jämfört med er själva i dressyr och precision? (Maraton tar jag inte lika strikt på vad gäller presentation - men för all del, visa gärna era maratonklädslar också.)

Jag har nyligen kommit över en brun kavaj, vilket jag tycker borde passa bra till min bruna häst (samma nyans som kavajen!) och svarta vagn + svarta sele. (Och svart förkläde över benen.) Men hur ska min groom se ut för att inte bryta den "klassiska" looken på ekipaget? Jag vill presentera ett elegant ekipage men eftersom jag själv har kavaj så blir det ju inte helt rätt om groomen också har det, eller hur...?
:confused:
 
Sv: Groomkläder?

Tack för länken!

Jag har en Ponnyrockard 016L från Drive Out, som jag aldrig lyckas länka direkt till. (Alltså direkt till sidan med den rockarden.) Min rockard har lyktor.

Enligt guiden tolkar jag det som att man ska köra med keps och jeans (eller kavajbyxor) i lätt till regional klass om man har enaxlad sulky eller gigg och no offense, men det kommer inte att hända! ;) Keps är bland det oelegantaste jag vet, särskilt ihop med jeans, om vi nu pratar basebollkepa... :crazy: Det skulle se väldigt ugly ut tillsammans med min kavaj också. :D Om de menar tweedkeps så tycker jag att det är ett mansplagg, inte ett kvinnoplagg...?

Men inte sjutton ser det väl bra ut om groomen har en "matchande kavaj"? *skeptisk* Ska vi sitta där som två tvillingar i var sin brun kavaj eller vad? Näää... :rofl:

Tittar man på klädseln för medelsvår klass så känner jag mig mer hemma, även om det inte är där vi tävlar ännu. Där rekommenderar guiden att groomen har t.ex. en brun ridjacka. Det måste jag kolla upp närmare, det kanske finns nåt i nån garderob eller så som funkar... :)
 
Sv: Groomkläder?

Jag tävlar också i brun kavaj. Tycker att mitt ekipage ser snyggt och prydligt ut, även om vi inte är "korrekt" klädda egentligen.

Såhär ser vi ut:

Kusk: Brun Kavaj, tävlingsskjorta, vita ridbyxor, bruna handskar, svarta jordpush, svart ridhjälm och beige körförkläde.

Groom: Brun v-ringad långärmad tröja, tävlingsskjorta, vita ridbyxor, bruna handskar, svart ridhjälm och svarta jordpush.
 
Senast ändrad:
Sv: Groomkläder?

Jag har inte ansträngt mig så jättemycket på det där med klädsel (tävlat lokal klass) Ungefär så här har vi sett ut - svart kavaj eller tröja plus skjorta eller polotröja.

Nikolina.jpg


Fast senaste tävlingen hade vi ansträngt oss mera och hade tänkt vara jättesnygga, det var ju riksfinal :D Men det blev såhär istället :angel: :rofl:

flyinge6.jpg


Så här har sambon och hans groom sett ut, också lokal klass.

zorba5.jpg
 
Sv: Groomkläder?

Det enda som inte är "rätt" med dina kläder är väl i så fall de vita byxorna. Annars tycker jag att det låter snyggt! :)
 
Sv: Groomkläder?

Hihi, det blir inte alltid som man har tänkt sig! Tävling i regn, åska, hagel och drivis är inte kul... Tack för bilderna!
 
Sv: Groomkläder?

Såna här tips och bilder behöver jag, eftersom det snart är dags för mitt första uppdrag som groom på körtävling. Man har ju inte samma klädselkrav på dressyr-, hopp- och westerntävlingar... :D
 
Sv: Groomkläder?

Efter tävlingen 1 maj ska jag försöka komma ihåg att visa bilder på hur vi "blev". Måste lura någon att fota lite, bara. :)
 
Sv: Groomkläder?

Oj, tack tack! :)
Ja, första tävlingen blir på Gotland 1-2maj, sen Laholm 25-26 juni, Jönköping 6-8 augusti och Åstorp 17-19 september.
Sen lite dressyrtävlingar och kanske någon endagstävling däremellan :)
 
Sv: Groomkläder?

"KL"

Jag behöver en lång byxkjol och är mycket överviktig. Det verkar vara en omöjlighet att kombinera de båda och själv kan jag inte sy. Var kan man få tag i detta? Någon med förslag?
 
Sv: Groomkläder?

Fast senaste tävlingen hade vi ansträngt oss mera och hade tänkt vara jättesnygga, det var ju riksfinal :D Men det blev såhär istället :angel: :rofl:

flyinge6.jpg

Ursäkta men helt OT
Haha, ja herregud, vilken resa detta var, vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på den. Men ni var ju fina under iaf :D

*kl*
Lilla syrran har till sin svarta shettis en svart ombyggd rockard och svart sele. Hon och groomen har svart kavaj med vit tröj/skjorta under, svarta vantar och hjälm och självklart har kusken svart förkläde.
 

Liknande trådar

Körning Jag letar ny vagn och har hittat en vagn jag kanske ska åka och titta på, en maratongigg. Problemet är att den endast har ett säte, och...
Svar
3
· Visningar
1 356
Senast: klasselover
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 095
L
Körning Jag tänkte få mig lite tips på färgval till tävlingskläder i dressyren/precisionen! Min häst är fux, med ljus man, har en svart...
Svar
9
· Visningar
1 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp